uit bed gevallen!!!!

hoi allemaal

mijn zoontje van bijna 2 is uit ze ledikant en duikeld ik zat boven op mijn bed hij stond in zijn bed en hoorde een klap ging kijken en daar lag hij met ze hoofd half onder het bed

ben me kapot geschokken hij huilde maar had verder niks gelukkig maar ja en nu????

straks gebeurd et als ik slaap of straks breekt tie ze nek

wat moet ik doen??? k denk dat hij voor een peuterbed te jong is omdat hij ookal nog nie goed praat en weinig begrijp   gaat hij misschien telkens het bed uit bestaat er nie iets om een ledikant verhogen of iets eraan maken pfff wat een gedoe weer hij wilt nu ookal ze bed nie in hij is bang grrrr gr mama van jayden
 
Hoi,

Ik heb mijn zoontje in een groot bed gelegd toen hij er eenmaal zelf uit kon, dan heeft een ledikant geen meerwaarde meer vind ik, en idd dat vallen..au..meestal hangen ze eroverheen dus komen bijna altijd op het hoofd terecht.
Een bed met een zijlat kan ook, is de kans van eruit rollen wat kleiner, maar dat is hier eigenlijk nooit vaak gebeurd!

Gr MJ
 
Je hebt ook nog een tussenoplossing: een groter  en hoger ledikant oftewel een peuterledikant. Volgens mij is het dan 100x150 ipv 60x120 ofzo.. Bij veel van dat soort bedjes kun je aan de zijkant 2 spijltjes eruit halen, zodat ze er wel zonder kleurscheuren uit kunnen stappen, maar niet er per ongeluk uit kunnen vallen. Hoezo ben je bang dat hij een ander bed niet aankan? Ik snap je uitspraak niet helemaal dat je dit idee hebt omdat hij nog niet praat en nog niet veel begrijpt. Hij is blijkbaar wel slim genoeg om uit zijn andere bed te klauteren......Heeft Ikea geen leuke doorgroeibedden met een of ander slim Zweeds systeem?

Groetjes Saskia
 
hoi allemaal

hij iz niet uit bed geklauterd maar eruit gevallen omdat hij erg groot is schijnbaar is tie voorover gehangen om wat te pakken en zo erover heen gevallen dus de spijlen moeten hoger komen miss dat ik dat los kan kopen iets uitschuifbaars
en ik bedoel als hij een peuter bed heb waar e zo uit kan stappen dat hij denkt hey das leuk ik ga door me kamer lopen terwijl hij geen gevaren kent en niet snapt dat hij in ze bed moet blijven alleen als ik het zeg maar wat als ik er nie bij ben en ik denk dat hij slaapt kom je gauw genoeg achter maar tis een moeilijke stap ook ik vind persoonlijk dat hij te jong is voor een peuter bed en voelde me veilig bij een ledikantje niet wetend dat het dus niet meer zo veilig is waar je wel van uit gaat dus ja moet iets anders gaan bedenken gr jay_jm
 
Hoi hoi,

Ah nu wordt het wat duidelijker!
Maar eh dat bed waar ik het over had is ook een ledikant maar dan groter (en volgens mij ook hoger) en je kunt dus als het goed is, als hij er wel aan toe is, twee spijltjes eruit draaien. Zodat hij daar tussendoor kan piepen als hij uit bed wil/mag/moet.
Het is dus gewoon hetzelfde als je babybedje maar dan groter en hoger.
Een vriendin van mij had zo eentje omdat de oudste net anderhalf was toen de tweede kwam. Zij vond dat toen ook te vroeg voor een groot bed. Het is ff zoeken maar ze zijn er wel! Misschien marktplaats?

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan