uit bed klimmen bij 2 jaar en 1 maand

Hallo

Onze dochter van net 2 jaar en 1 maand klimt sinds een paar dagen haar bedje uit, ze doet het tot nu toe alleen smiddags. Ik persoonlijk vind het best eng en bang dat ze zich bezeerd met het eruit klimmen maar haar nu al in een groot bed te laten slapen klinkt dan ook al zo groot.
Ze slaapt nu dus ook niet meer smiddags maar gaat heerlijk spelen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ik zal ze met veel plezier lezen.

Groetjes, Corina  
 
Hai Corina,

Onze dochter deed dat zo rond die leeftijd ook en gooide zich met slaapzakje en al over de rand van haar ledikant ... heel eng vonden wij. Dus hebben we een paar dagen later een junior bedje gekocht en een dekbedje. Toen kon ze gewoon uit haar bed stappen zonder zich te bezeren. Dus misschien is dat ook voor jou een idee?

Groet van Nathalie
 
hoi,

onze zoon haalde deze acties al uit voor dat hij twee was en ik hield ook elke keer mijn hart vast. Aangezien we een vrij goedkoop ledikantje voor hem gekocht hadden hebben we maar besloten om een 2tal spijlen uit het ledikantje te zagen. Ik moet zeggen de lol was er voor hem wel af toen. In februari (hij was toen 2 jaar en 3 maanden) hebben we van flexa een bed gekocht met een ombouw zodat wij hem niet zo snel op de grond zouden aantreffen. Vrij snel hebben we ook een stel hogere poten gekocht en nu heeft hij een middelslaper met een trap en afkloppen hij is er nog nooit uitgevallen. Hij heeft ook de mogelijkheid om beneden te slapen.....

Tja een peuter van 2 lijkt nog kleiner in een groot bed maar het vertederde mij wel....

mama raf
 
Onze dochter wordt 23 juli pas 2 maar gaat al vanaf haar 1, 5 jaar zelf uit haar ledicantje
Ik heb der 3 spijlen uit.
Ze speeld dan smorgens een tijdje stil op haar kamertje tot ze het zat is en dan roept ze ons en zo begint ons ochtend altijd.
Wij hadden bewust haar spijltjes eruit gehaald want anders ging ze erover heen klimmen en dat vind ik veel enger.
Haar slaapzak is na de winter in de kast gekomen want die deed ze ook altijd uit
Nou wij slapen ook niet in een slaap zak dus maakte ik me daar nooit druk om
 
Hallo,

Ook onze dochter klom met 2 jaar uit bed, uit de box en over het traphekje. Heel erg eng vooral omdat je niet weet hoe ze terecht komen.
We hebben haar toen laten slapen in een peuterbedje en je gelooft het niet maar daar bleef ze in liggen tot ik bij haar kwam om haar eruit te halen.
Ook een stuk makkelijker in de vakantietijd, geen campingbedje meer in de caravan maar alleen een bedrand zodat ze er 's nachts niet uitrolt.

De box hebben we ook maar gelijk weg gedaan en voortaan heeft ze een haakje op haar slaapkamer deur omdat ik bang ben dat ze 's nachts over het traphekje heen zak klimmen om naar beneden te gaan ( wij slapen beneden en de kinderen boven).

succes, groet MP
 
hallo,
Wij hebben ook een dochter van twee en een half.
Een paar maanden geleden klom ze steeds over de rand en viel dat hard op de grond.
Gillen!En ik bang dat ze een breuk in haar schedeldakje zou hebben.
Hebben we er een matras voor gelegd.
Kwam ze er nog steeds uit,maar dan viel ze zacht.
Ik dacht dat als ik de spijlen uit haar bedje zou halen dat het hek dan van de dam zou zijn.
Toch maar gedaan,want ik was bang dat ze een keer verkeerd terecht zou komen.
Wat blijkt;Nu ze er uit kan,blijft ze in bed liggen.
Heel gek.Zelfs 'smorgens wacht ze totdat ik haar uit bed kom halen.
Ik denk dat ze het gegeven dat ze er nu uit kan wanneer ze maar wil,voldoende is,om er in te blijven liggen.grappig!
 
Terug
Bovenaan