uit bed komen en niet willen slapen

Hallo,

Vraagje: Mijn dochter is net 2 geworden. En ze ligt nu een maandje in een groter bed omdat ze zichzelf uit haar ledikant gooide (wat dus heel gevaarlijk was).
Maar sinds ze in het grote bed ligt, komt ze er steeds uit, wilt ze dat ik bij haar kom zitten en aaien en de deur moet open blijven. en dan na een boekje lezen en even knuffelen zeg ik "nou lief gaan slapen en dan komt mama zo weer bij je kijken (advies van cons.bureau). Maar na 5 min staat madam op de gang. en dan leg ik haar weer terug en dan staat ze in no time weer op de gang. En zo gaat het nog wel tien keer door. En dan waarschuw ik haar dat ze moet gaan slapen anders gaat de deur dicht. en als dan uiteindelijk de deur dicht gaat, gaat ze op de grond voor haar deur liggen huilen en krijsen.. Gisteravond ben ik dus van 19.15 tot 23.00 uur bezig geweest.

Wie heeft er tips voor me want ik wordt hier helemaal gek van. Ik krijg mijn rust zo ook niet (ben alleen dus.).
 
Hoi,

Heel herkenbaar. Onze zoon 2,5 jaar doet dit ook. Wij passen nu de tip van de nanny(tv programma) toe. Als hij de eerste keer uit bed komt leggen we hem terug en zeggen dat het bedtijd is en dat we hem niet meer willen horen of zien. Meestal komt hij daarna natuurlijk weer naar beneden, we leggen hem dan terug zonder contact met hem te maken (niet aankijken, niks zeggen). Dit moet je stug volhouden (soms wel 10x).
Heb wel het idee dat het helpt de laatste twee dagen komt hij meestal nog maar 1 keer uit zijn bed en gaat daarna na het terug leggen gewoon slapen.
Het is even doorzetten maar ik denk wel dat het helpt deze methode.

Succes ermee.

Groetjes Marian
 
Hallo,
dat advies (van die tv-nanny) zou ik ook willen geven. Wij hebben niet echt het probleem met uit bed komen, maar als ze dat zouden gaan doen, zou ik het meteen op die manier gaan aanpakken. En inderdaad op de juiste manier stug vol blijven houden, en niet meteen wonderen van verwachten, geef het een paar dagen de kans. En vooral niet van je zelf denken dat je je kind tekort doet of dat het zielig is dat je je kind niet toch even een knuffel mag geven, want dan ben je weer terug bij af. succes
 
Ons dochtertje van net 2 ligt ook sinds 1,5 maand in een groot bed. Heel herkenbaar!!!!!!
Wij hebben ook heel wat uren met haar doorgebracht op deze manier. Sinds 2 weken hebben wij het inderdaad onder controle door haar zonder aan te kijken en zonder iets te zeggen weer terug te dirigeren in d'r bed. We duwen haar met zachte hand richting haar bed, ze moet er weer zelf in gaan liggen.
Soms is ze gewoon nog ontzettend actief, wij vallen tenslotte ook niet in no-time in slaap. Schaapjes tellen kan ze nog niet, maar wel iedereen opnoemen en al haar knuffelbeesten. Dus als ze erg druk nog is begint ze met 'Beer, Ernie, pappa, mamma, opa, oma, , ,....' etc. Schijnbaar rustgevend want ze valt dan toch al gauw in slaap.
Wat in ieder geval niet werkt is bij haar gaan zitten, in discussie met 'r gaan, aaien (zodra je stopt, vliegt ze omhoog en zegt dat je door moet gaan), boos worden, deur dicht doen terwijl ze nog niet slaapt.
 
Terug
Bovenaan