uit bed vallen????

Hoi hoi,
Ik heb even een vraagje: onze zoon wordt in januari 2 jaar, en dan verwachten we ook ons tweede kindje. Het is de bedoeling dat hij dan naar een ander kamertje verhuist, want de babykamer is nog prima voor nummer twee. Nu willen we graag dat hij in een 'gewoon' bed gaat, en daar moet hij al ruim voor de bevalling in omdat hij misschien anders het idee krijgt dat hij 'weggejaagd' is door het broertje of zusje. Maar waar ik tegenop zie is de overgang van ledikant naar een bed. Hij draait 's nachts echt alle kanten op, hoe zal dat straks gaan? Ik ben bang dat hij vaak uit bed zal vallen, heeft iemand hier ervaring mee, of tips? Alvast bedankt!

Groetjes van Ruth, mama van Tijmen
 
hallo

ik heb hier geen ervaring mee mijn zoontje word in januari 2
maar ik heb wel eens gezien dat je van die lage hekjes langs de zijkant van het bed kan maken zodat ze daar tegen aan rollen
of je zou eerst een peuterbedje moeten halen die zijn wat kleiner en lager
ik zou het ook niet weten

groetjes melissa
 
Hoi,

Onze dochter Yenna van nu 2,5 moest ook toen ze 2 was in een   groot bed gaan slapen ivm de geboorte van haar broertje.
We hebben dit ook bewust een aantal maanden voor de bevalling gedaan om inderdaad ook te voorkomen dat ze uit haar kamertje weggejaagd werd.
We hebben gewoon een groot bed gekocht met een bedrekje van de prenatel van volgens mij 28 euro.
Nou dit werkt perfect, ze was ( en is ) in haar slaap een echte draaier maar ze is door het rekje nooit uit bed gevallen.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes.
Groetjes Marina.
 
hoi
ons zoontje heeft met zijn tweede jaar een nieuw bedje gekregen(het formaat van het babymatrasje)deze had opa gemaakt, het had een opstaand randje van 4 cm
en hierdoor viel mijn zoontje niet uit bed.
het is 1x voorgekomen en toen sliep hij er al 6 mnd in!
zon bed rekje is ook ideaal en vooral voor je zelf een gerust gevoel
groetjes
 
Wij hadden precies hetzelfde probleem, 2 jaar leeftijdsverschil en ik vond haar nog een beetje te klein. Dus uiteindelijk heb ik een 2e handswieg gekocht voor de kleine en die heeft daar dik een half jaar in geslapen. Toen was de oudste dik 2 1/2 jaar en hebben we een meegroeinbed bij de Ikea voor haar gekocht. Daar val je niet makkelijk uit en de kleinste maat biedt ook nog heel veel geborgenheid.

Groetjes,
Tineke
 
ik heb er ook 2 waar bijna presies 2 jaar tussen zit.
in december wordt de een 1 en de ander 3. voor mij was het geen nadenken wel of geen groot bed werd gewoon een ledikant voor de oudste, die slaapt er nu nog in hij is nog lang niet toe aan een gewoon bed. ik heb er 1tje gekregen maar je kan ook naar een kringloop gaan of via marktplaats kijken. ik heb de oude ledikant  van me zelf gewoon op de baby kamer laten staan en de 'nieuwe' op de oudste zijn kamertje staan.
 
Terug
Bovenaan