Uit beker drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Hebben jullie tips over hoe we Lara kunnen leren drinken uit een beker? We hebben de Avent Magic-beker, maar daar moet je aan zuigen enzo. En eigenlijk kauwt ze alleen maar op die tuit. En bij het uit een glas/kopje/beker laten drinken sabbelt en kauwt ze ook alleen maar op de rand. De vloeistof interesseert haar dan niet!

Dus, als jullie tips hebben om dit te oefenen of welke (tuit)beker erg geschikt is; let me know!!!

Jacoline.

Hallo!

Ik ben eigenlijk van het zomer 2006 forum maar mijn advies is blijven proberen.
Tijs is inmiddels 13 maanden maar drinkt al geruime tijd gewoon uit een beker, wel een harde plastic beker omdat ze er inderdaad ook in bijten.
Wat ik altijd deed was, zelf de beker vasthouden en het drinken tegen zijn lipjes aan laten komen. Hij deed dan vanzelf zijn mond open en zo kreeg hij telkens een paar slokjes binnen. Op een gegeven moment had hij zelf door hoe hij meer kon drinken en nu gaat het super goed. Wel houd ik nog steeds de beker vast maar hij drinkt er super uit. Ook uit een tuitbeker of rietje. Het is denk ik gewoon een kwestie van blijven oeffenen, opeens hebben ze het door.

Succes. Daan

Hoi,

Hier dus voorlopig tot nu toe alleen met een rietje... maak me er niet zo druk om.
Komt vanzelf wel, vind trouwens wel dat er vanuit het cb (hier, bij mij dan)  veel gepushed wordt op dit soort dingen. Oke,een fles is niet goed, maar er zijn zat andere alternatieven (behalve een gewone beker) ze zijn nog zóóó klein.

Groetjes Debby

hoi hoi

ook hier eentje die niet uit iets anders dan uit  een fles wil drinken.
ik denk maar zo het komt vanzelf wel een keer

groetjes danielle

inderdaad adviseren CB's al vanaf 7 maanden om te beginnen met drinken uit een beker (liefst ook geen tuitbeker!). Maar dat werkte echt nog niet. Nou maak ik me niet al te druk om wat "men" adviseert; elk kind is anders en 't komt echt wel goed.
Ok, dus we blijven gewoon oefenen! En voor de grote hoeveelheden vocht houden we nog gewoon een flesje bij de hand!

Nog tips voor een goede, prettige (tuit)beker? (merk/type)

Hallo!

Wij hebben voor Daan (10maanden) een antilek beker van nubby met een rietje! Vind dit echt ideaal! Hij leert zo dat je een beker rechtop moet houden en vergeet je hem een x, ze hebben overal wel een rietje!!!
Uit een beker drinken doet hij wel, maar er loopt meer langs z'n kin dan er  in z'n mond komt!! Vandaar de nubby, de perfecte oplossing!

Succes!

Groetjes, Annemiek

Hoi,

ik denk ook dat het drinken uit een beker echt wel komt. Isis (9,5 maand) drinkt nu wel zelf uit een klein difrax flesje (zo'n krom flesje), vind ik al heel knap. Met een tuitbeker speelt ze meer, dan dat ze er echt uit drinkt. Alles op z'n tijd! x Esther

Komt vanzelf wel allemaal.
7 maanden is daar ook nog veel te vroeg voor, dan is de mondmotoriek daar ook nog helemaal niet aan toe.
Probeer het regelmatig en je merkt vanzelf als ze er aan toe zijn.
Chloë kan wel drinken uit een beker als ik hem vasthoud, maar alleen zie ik voorlopig nog niet gebeuren, ze houdt nog niet eens de fles vast om te drinken!

Op het kdv waar ik werkte, begonnen we altijd met oefenen als ze een jaar geweest waren. De één heeft het snel door en de ander doet er wat langer over.
Sil

Terug
Bovenaan