Uit bekers leren drinken.

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn baby nog 8 dagen dan dreumes, heeft alleen s avonds nog fles voeding.</p><p>Echter heb ik alle bekers al geprobeerd bij der, rietjes,380, gewone beker.</p><p>Mw drinkt slechts 2 slokjes en zet alles aan de kant. Als je de fles geeft pakt ze die en drinkt flink.</p><p>Beker mee onder de douche, zelf laten doen, met een beetje vloeistof samen. </p><p>Hebben jullie nog meer tips? De interesse in bekers zijn er, en ze weet hoe het moet. Alleen kiest ze voor makkelijk denk ik.</p><p>Geef ik er alleen in de ochtend middag en avond de fles en berg ik hem voor de rest op? En heeft ze geen andere keus dan der 380 beker?</p><p> </p>
 
Hier hetzelfde probleem, onze zoon is inmiddels ruim 16 maanden. Toen hij een jaar was, was het 40 graden buiten, dus vond ik het vooral belangrijk dat hij voldoende dronk. Uit zijn 360 beker drinkt hij steeds een klein slokje, zijn difraxflesje drinkt hij ineens leeg. Ik probeer het soms weer en is hij een dag enthousiast, maar daarna stopt hij met drinken uit de beker. En ik vind het gewoon belangrijk dat hij een gezond dorstgevoel ontwikkelt, ik heb dat zelf namelijk niet en kan zo een dag niks drinken.
Wat ik nu doe: lekker drinken staat altijd beschikbaar in zijn 360 (melk of thee) en in zijn difrax zit water. Wil hij dus iets lekker, dan moet hij uit de 360 beker drinken 
 
Dat is een goede tip! En inderdaad vind ik genoeg vocht binnen krijgen belangrijker, maar bedacht me wat kan ik nog meer doen om het fijner te maken.
 
Ik heb geen flauw idee... maar ik heb een nieuw mantra: "als hij 18 is drinkt hij vast geen water meer uit een difraxfles"... er komt vast een moment dat hij een "grote jongen" wil zijn en zelf de fles in de prullenbak gooit... tot die tijd ga ik me er niet teveel druk om maken
 
Hier staat de beker ook zo'n beetje de hele dag op tafel en zo drinken mn dochters 2 bekers weg per dag. Geef ik het op een paar vaste momenten, dan drinken ze ook weinig tot niks. Tussen het spelen door drinken  ze dus wel prima!
 
Hier staat de beker ook zo'n beetje de hele dag op tafel en zo drinken mn dochters 2 bekers weg per dag. Geef ik het op een paar vaste momenten, dan drinken ze ook weinig tot niks. Tussen het spelen door drinken  ze dus wel prima!
 
Komt vanzelf goed hoor ? Ik zou de bekers blijven aanbieden, en tot ze daar goed uit drinkt ook gewoon de fles blijven geven. Het wordt vanzelf interessant om uit een beker te drinken en dan kun je de flessen opbergen. 
Slokjes uit jouw glas, of uit een pet-flesje wil ook nog wel eens werken. 
 
Hier werkt het om hem zelf een beker uit te laten zoeken in de winkel. 2 omdat ze 1+1gratis waren. 


nu drinkt hij heel goed uit zijn zelf uit gekozen beker 
 
Terug
Bovenaan