uit de borst drinken te veel moeite? spruw? lege borst?

Arggghhhhh, net een heel stuk geschreven, doet het forum raar!!! Nou ja nog een keer!

ik heb een vraag want ik kom er niet meer uit. Ilyas (volgende week 3 maanden) drinkt sinds 1,5 maand heel slecht uit mijn borst. 5 minuten, dan zet hij het op een krijsen. Als ik hem aan de ander kant aanleg, drinkt hij ook eventjes, maar zelfde verhaal. Ik ben toen maar gaan kolfen en het in een flesje geven.

Toen hij 2 maanden was ben ik naar het cb geweest. Daar zeiden ze dat hij spruw had. Dus ik medicijnen gehaald (Nysticine Labaz of zoiets), maar dat werkte niet echt (ik  = ongeduldig denk ik), toen een week Pau d'arco thee gedronken, want daar had ik goede verhalen over gelezen,ging wel beter, maar schoot ook niet op, dus vorige week heb ik  opnieuw medicijnen gehaald. Daktarin nu. Het lijkt nu bijna weg te zijn, maar er zit nog steeds wel wat aanslag op zijn tongetje.  Gisteren dacht ik dus; ik ga het weer proberen, maar weer een drama.

Ondertussen kolf ik dus nog steeds bijna alle voedingen. Alleen 's ochtends om 6 uur niet, dan drinkt hij gewoon uit mijn borst. De ander kolf ik dan af. Misschien dat hij 's  ochtends slaapdronken is? Of dat hij gewoon niet zo hard hoeft te zuigen, omdat mijn borst zo vol zit?  En het dan niet zo'n pijn doet? Een vriendin opperde dat hij nu misschien wel gewend is aan het flesje en dat dit veel makkelijker gaat dan  uit de borst drinken?  

Het kolfen gaat op  zich wel  redelijk, maar ik kolf niet genoeg. om 6.00 uur  1 borst ongeveer 100-150 cc,  om 10.00 uur ongveer 170 cc, om 14.00 uur ongeveer 130 cc, om 18.00 en om 22.00 ongeveer 110 cc.  Gelukkig heb ik nog wat in de  vriezer en als ik het echt niet  red krijgt hij een flesje friso.  

Wat denken jullie ervan?
- Toch nog gewoon spruw
- Te weinig melk (misschien wordt ie wel boos, omdat er zo weinig in zit 's middags?)
- Of 'gemakzucht' van hem?

Ik zou het zonde vinden om te stoppen als het alleen aan de spruw ligt. Bij de oudste heb ik tot 6 maanden bv gegeven en dat zou ik nu in elk geval ook willen doen. Maar  ik weet niet hoe lang ik dit zo nog ga volhouden. De lol  begint er af te gaan zo.

bedankt voor jullie reacties.  

Kus,
Mienetje  

P.s sorrie voor het lange stuk.

Hoi,

Ik geef ook BV maar inmiddels ook bijvoeding. Mijn dochtertje is nu 5,5 maanden en ik denk zo'n 2 maanden geleden dronk zij ook heel slecht.
Via borstvoeding.com ben ik er achter gekomen dat ze eerst kwaad wordt omdat de melk er uit spuit en na een tijdje kwaad wordt omdat ze dan meer moeite moet doen.
Ben gewoon stug doorgegaan en als ze ging gillen stopte ik met voeden. Wel een beetje gemeen maar na een tijdje had ze wel door dat ze dan niets kreeg. Dit duurde een week of 2 en nu drinkt ze nog steeds erg lekker, en RUSTIG. Dat deed ze voor die tijd ook niet, altijd gehaast.

Misschien hebben jullie allebei ook nog last van spruw, maar dat zou de huisarts moeten bepalen.

Ik kan je niet echt helpen want weet er niet veel van maar probeer toch mee te denken.

- voeden op een rustige plaats, evt. doekje over zijn hoofdje zodat hij niet afgeleid is (doe ik bij voeden in openbaar, anders is ze alleen maar rond aan het kijken).
- evt. proberen te voeden met tepelhoedje. Dat maakt van je tepel een soort speen, dus dat hapt makkelijker. Wel op tijd afleren, ik moet mijn dochter helaas nog steeds met tepelhoedje voeden wegens tepel-speenverwarring in ziekenhuis (ze mocht in het begin wegens ademhalingsproblemen niet uit de borst drinken, dan konden ze haar niet goed monitoren). Maar goed, beter met th dan helemaal niet.
- paar dagen de boel de boel laten en je zoontje veel aanleggen of heel veel kolven om de melkproductie te verhogen.

Misschien dat er ook nog iemand van bv natuurlijk reageert, die hebben er meer verstand van dan ik.
Gr irene

allereerst mijn complimenten dat je het zo volhoudt met kolven.

Gilt hij als hij word aangelegd of na een paar minuten??
Het zou natuurlijk kunnen dat hij gewend is aan de fles, hier komt vanaf het begin tot het eind een constante stroom. Bij de borst komen er eerst druppels, dan tsr, dan een lekkere stroom en dat tegen het eind weer druppels.

Wat je zou kunnen doen is bij de fles eerst de speen dichtknijpen tot hij een paar keer gezogen heeft dan de speen loslaten en als de melk bijna op is weer af en toe de speen dichtknijpen. Dan lijkt het wat meer op het borstprincipe.

Je zou ook iemand van de lll of bvn kunnen bellen voor meer advies.

Hoi,
Mijn ervaring is dat daktarin zowiezo beter helpt als dat andere spul en je moet het er ook bij jezelf opsmeren, anders helpt het nog niet!   Spruw is heel hardnekkig.

Hoi,

bedankt voor jullie reacties.
het lijkt hier nu iets beter te gaan. Ik merk dat ik iets meer productie heb (heb afgelopen week een dagje echt om de 2 uur gekolft) en mijn borsten voelern voller aan. Ik kolf nu ook iets meer. Gisteren heeft hij toen ik terug kwam van mijn werk gewoon uit mijn borst gedronken. Joepie! De spruw lijkt ook wat minder.

Ik denk dat het ene beetje een combinatie is van allebei. Ik ga maar stug door met de medicijnen en verder proberen aan te leggen als het lukt. En vooral niet stressen.

Hij begint triuwens met gillen nadat hij een paar minuten heeft gedronken (om op jouw vraag terug te komen zippie), niet als ik hem aanleg. Bij zo'n flesje blijft er natuurlijk een constante stroom melk komen.

Nou ja, ik ben in elk geval weer redelijk positief (vorige week had ik het echt gehad)!

groetjes,
Mienetje

Hoi,
fijn dat het al weer beter gaat.
Het is inderdaad belangrijk om jullie allebei te behandelen.
Het is ook goed om ipv drie 3 keer op een dag te behandelen.
Iedere keer na het voeden de zalf ter groote van een erwt door het mondje te strijken.
zo behandel je effectiever, en natuurlijk doorbehandelen ook al heb je geen klachten meer.

Terug
Bovenaan