Uit de fles laten drinken

Mijn zoontje is nu bijna 3 1/2 maand oud en ik probeer hem uit de fles te laten drinken. Nu krijgt hij nog volledige borstvoeding. Maar dit lukt niet. Op het consultatiebureau zeiden ze dat beter iemand anders de fles moet geven, op gezette tijden. Maar mijn probleem is dat mijn man chauffeur is en maandagochtend vertrekt en vrijdagavond terug komt. Dus ik moet zelf de fles geven.

Heeft iemand een oplossing? Ik gebruik de Avent flessen, zijn er misschien andere flessen, die misschien wel helpen. Waarom maken ze ook niet spenen die op een borst lijken.

Alle info is meer dan welkom.
 
Heb hiervoor geen oplossing mijn dochter is ook 3.5 maand maar heeft niet uit de borst gedronken.
Wil even reageren omdat ook mijn man vrachtwagenchauffeur is en de hele week van huis.
HOe bevalt dit bij jou?? Ik moest wel even wennen nu we een kind hebben ben nu erg aan huis gekluisterd 's avonds. Gelukkig sinds twee weken weer aan het werk 2,5 dag en dat vind ik erg fijn. Heb een hele lieve meid maar de dagen duurden erg lang wanneer er om zes uur niemand thuis komt.

Groetjes
Ilse
 
Hoi Tjitske,

Ik heb een difrax fles met een brede speen erop die taps toeloopt.
De speen lijkt op een borst(je).
Gekocht bij de kruidvat en bij ons
werkte het hoop dat je er iets aan hebt.
su6
 
Mijn dochterje is nu 5 maanden en krijgt nog steeds volledige bv. De afgelopen weken kwam ze dag en nacht om de 3 uur dus ik was gesloopt. Dus toch maar met de fles proberen maar nee hoor ze weigert em nog steeds. Toen ze 4 weken was heb ik het geprobeerd met afgekolfde melk maar ze wil gewoon geen fles. Nu geef ik haar elke dag een beetje pap van nutrilon en nutrix dat gaat wel maar vervangt geen voeding. Ik ga op de creche nog steeds 3x per dag langs om haar te voeden maar het begint allemaal een beetje te zwaar te worden. Dus als je wel een manier vindt om je zoontje te laten drinken dan hoor ik het graag. Ze zeggen trouwens dat de avent en difrax spenen het meest op een tepel lijken maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik kreeg ook nog het advies van iemand om met een tepelhoedje te gaan voeden zodat ze gewend raakt aan het rubber. Misschien een idee, ik heb het nog niet geprobeerd.
Succes!
 
hoi

Ik heb mijn dochter na 5 weken af en toe laten wennen aan de aventfles, dit wilde ze ook niet. De fles is een andere manier van zuigen, wat bij ons hielp is de speen van de fles eerst in de melk te dopen, zodat ze wist he uit deze speen komt ook melk. En nu drinkt ze zonder probleem uit de fles. hoop dat je er wat aan hebt.

liefs linda
 
Mijn dochter (nu 5 maanden) wilde ook absoluut niet uit de fles drinken. Maar ik moest na 3 maanden toch weer aan het werk. Wij zijn 6 weken bezig geweest met proberen. Een week voordat ik ging werken, pakte ze de fles zonder problemen. En ik gebruik een difraxfles met KERS speen. Van de spenen waarvan men zegt dat ze op de borst lijken, krijgt ze krampjes (teveel lucht binnen).Het was vaak een kwestie van volhouden; het duurde soms 45 minuten voor ze uit de fles dronk. Het was moeilijk, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet. Het geeft toch wat meer vrijheid.
Nog een tip: zet je kindje in een wipstoel en er achter staan terwijl je de fles geeft. Zo ziet hij je niet!
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan