uit de maxicosie gegroeid, wat nu????

Hoi Dames,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen, mijn zoontje is nu 13 weken, is 70 cm lang en weegt 8.5 kg. Een grote jongen,maar met een papa van 1.95m en een mama van 1.80 m mag ik niet klagen. Hij doet het gewoon  heel erg goed op  mijn slagroom....

Nu heb ik echter een probleem, volgens mij is hij uit zijn maxicosi gegroeid.... heb het hoofdverkleinertje al losgemaakt en er los in gelegt, de gordeltjes naar de hoogste stand verplaatst.Maar nu ligt ie na een half uurtje rijden al schuin in zijn bakkie.  En zijn voetjes steken al zeker 5 cm uit het bakje.Het is een sterke jongen, maar het is nog maar een baby en hij heeft nog zeker heel veel steun nodig.

Graag hoor of jullie advies hebben, want ik wil hem graag veilig meenemen in de auto.

Groetjes,

Roebertha

hoi Roebertha

Wij hebben een opvolgende autostoel en dat is ook net zo'n kuip zeg maar als de maxi cosi. Ik weet bij god niet hoe hij heet, want hij staat nog op zolder. ( die van ons is nog niet zover, hij is nog van de oudste). Ik vond het een onding om in de auto te doen, maar ze zat er altijd prinsheerlijk in.
Ik zou gewoon mezelf eens laten informeren bij de babyzaken.

groetjes irene

Hoi Roebertha,

Ook Linde groeit erg hard en heb me daarom laten informeren tot hoe lang ze in de maxicosi mag. Haar hoofd mag boven de maxicosi uitsteken tot haar oren, dan is het nl nog veilig voor de nek. De benen maakt niet uit of en hoe ver die uitsteken. Zowieso mogen ze vanaf 9 kilo in een kinderstoel in de auto mits deze meerdere standen heeft en dus in een ligstand geplaatst kan worden want op deze leeftijd is de rug nog niet sterk genoeg om schokken op te kunnen vangen als ze zitten.

Succes,

Anja

Onze zoon was 3 weken terug 65 cm en past nog makkelijk in de maxi cosi ons is bij onze eerste kind ook verteld dat het hoofdje een kwart boven de rand uit mag steken.

We hebben deze keer een nieuwe maxi cosi omdat die groter zijn dan de oudere modelen (zoals we bij ons eerste kind hadden).

Groetjes
Chris

Ja, ze kunnen best een tijdje in de maxicosi nog! Maar zo'n kuipstoeltje is ook een optie. Die kun je nog helemaal in de ligstand zetten zodat ze net zo "zitten"als in de maxicosi. Gewoon het opvolg stoeltje dus.

groetjes,
Sabine

We hebben een MC van 2004 en voor de oudtse hebben we die bijna 12 maanden gebruikt. Toen werd het vooral in de breedte erg krap en begon zijn hoofd wel heel veel uit te steken. Bjarne is echt een stuk groter dan zijn broer, dus misschien dat hij er eerder uit is? Voorlopig past het met 4 maanden ech nog prima.

Groetjes Dionne

Hoi,

Ik vroeg me ook al af hoelang Hidde er nog in kon. Is nu ook met bijna 20 weken 70 cm en richting de 8.5 kg. Ik hoop dat het lukt tot een maand of 9. Het is belangrijk dat het hoofdje genoeg steun heeft bij een eventuele aanrijding. Als je met grote snelheid ergens tegen opbotst kunnen de babytjes de voorwaaarste kracht absoluut nog niet opvangen. Daarom zou het beter zijn om ze tegen de rijrichting in te laten rijden.

roetjes,
Marjanne

Hoi Roebertha,

Geloof me, je zoon is nog lang niet uit de maxi-cosi gegroeid! De verkleiner gebruik je alleen de eerste weken/maanden, nu mag hij er inmiddels wel uit. Toen wij destijds voor onze zoon (inmiddels 2+ jaar) gingen kijken naar een opvolg autostoel, werd ons in meerdere speciaalzaken uitdrukkelijk verteld, dat je kindje daar pas in mag zitten als hij/zij ZELFSTANDIG kan zitten. Als de ouders het kindje nog moeten ondersteunen bij het zitten, dan is het ruggetje dus nog niet sterk genoeg. Het gaat er niet om dat je kind ook in een ligpositie kan vertoeven in de auto, maar dat zijn rugje sterk genoeg is om alle hobbels op te vangen en dat is dus als hij/zij ongeveer 8/9 maanden oud is. Hetzelfde geldt voor een fietsstoeltje!
Hopelijk heb je wat aan deze info. Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan