<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben momenteel 23 weken zwanger van m'n eerste kindje. M'n ex en ik zijn uit elkaar en zijn eerste reactie toen ik het vertelde was dat ik het moest laten weghalen.</p><p>Nu is hij gelukkig bijgedraaid en wil hij er toch bij betrokken zijn, wat naar mijn idee ook het beste is voor het kindje.</p><p>Nu is het alleen zo dat hij steeds meer dingen eist en ik me bij steeds minder dingen comfortabel voel. Ik wil het beste voor m'n kindje, maar wil mezelf er ook prettig bij voelen.</p><p>Zo zou hij bij de bevalling zijn, iets waar ik me nu niet meer comfortabel bij voel. Ik heb liever mijn moeder erbij, iemand waar ik echt op kan steunen. Kan ik hem de bevalling weigeren? Ik vind het erg om hem zoiets te ontnemen, maar ik vind ook dat ik degene die zich op z'n gemak wil voelen..</p><p>Wat is jullie mening daarover?</p><p>Ook hadden we een heel mooi ouderschapsplan maar hij komt eroveral op terug en wil steeds meer, wat naar mijn idee in eigen belang is en niet in belang van het kindje. Zo zou het na 10 weken om het weekend naar hem toe gaan, maar hij wil dit nu na 4 weken hebben, wat mij niet goed lijkt voor de baby, aangezien die naar mijn idee beter in een vertrouwde omgeving kan blijven en papa frequent zien ipv na 4 weken al van hot naar her gesleept te worden.</p><p>We gaan nu naar een mediator maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ervaringen.</p>