uit elkaar

Ik ben 18 jaar en 20 weken zwanger.
Sinds van de week is mijn relatie met mijn vriend over. Het is uit gegaan omdat ik als maar leugens kreeg en nooit de waarheid. Omdat het liegen steeds erger werd ben ik bang dat dit straks ook tegen mijn kindje word gedaan. Ik wil verder niks meer met deze jongen te maken hebben. Maar ju is mijn vraag hoe kan ik hem bij mijn kindje vandaan houden? Hij heeft mijn kindje nog niet erkend! Wie kan me helpen en mijn hier iets meer over vertellen wat mijn rechten en plichten zijn??
 
Hallo anoniem,
Dat is nogal wat, het verhaal wat je verteld! Heb je al hulp van iemand? Een vriendin, vriend, ouders, familie? Het lijkt mij dat het niet onverstandig is om je verhaal met iemand te delen. Iemand die met je mee kan denken over de beslissingen die je wilt nemen.

Betreffende je vraag, zolang hij het kindje niet heeft erkend zal het kindje na de geboorte jouw naam krijgen.
Tenminste, ik neem aan dat jullie niet getrouwd zijn, want dan ligt dat anders.
Als jullie niet getrouwd zijn en hij heeft het kindje niet erkend dan krijgt het jouw naam.

Dat is alleen betreffende jouw naam en erkennen maar daar had jij het niet over. Jij wilt dat hij niet meer bij je kind in de buurt komt. Alleen op basis van "liegen" zal dat moeilijk worden maar misschien is er wel meer gebeurd en heeft hij ook meer gedaan dan liegen. Ook dan wordt het lastig om hem weg te houden van jullie kindje. Juridisch ligt dit heel ingewikkeld.

Wil je daar meer over weten dan lijkt het mij verstandig om in het telefoonboek te zoeken naar het telefoonnummer van bureau voor rechtshulp in je woonplaats. Daar werken juristen die je kunnen vertellen wat wel en niet mogelijk is. Zij kunnen ook vertellen waar je rekening mee moet houden als je bepaalde dingen vast wil laten leggen.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Veel sterkte,
Lisa
 
Ten eerste heel spijtig dat je relatie voor bij is. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Ten tweede vind ik niet dat jij de beslissing mag nemen dat jouw exvriend zijn eigen kind niet mag zien. En ook vind ik dat je dat jouw kind niet kan aandoen. Ze hebben er beiden recht op. Als je merkt dat het contact vader-kind niet goed verloopt en dat het een slechte invloed op je kind heeft kun je altijd nog andere dingen beslissen. Maar vind niet dat je bij voorbaat al het contact mag weigeren. Dat heeft dan naar mijn idee meer met je eigen frustratie/ woede te maken.
 
he wat vervelend allemaal,maar volgens mij als de vader het kind niet heeft erkend dan heeft hij helemaal niks te vertellen over je kindje,maar voor meer info hier over kun je bij je gemeent terecht die hebben hier een goed antwoord op.
sterkte en toch ondanks alles een fijne zwangerschap.

groetjes T
 
Hoi hoi,ik vindt eigelijk dat je verkeerd bezig bent,je ex vriend is de vader en heeft recht om het kind te zien,jullie hoeven geen vrienden te worden,maar hij heeft er recht op,ook al heeft hij je voorgelogen,keur ik het niet goed,me zus heeft net zoiets gedaan,maar als je kindje groot is is de kans er dat hij of zij hem toch gaat zoeken,of jou verwijten dus denk hier heeel goed over na,voordat je beslissingen gaat nemen uit kwaad heid.
 
Ik zou contact opnemen met een advocaat.
Een advocatencollectief [bij jouw in de buurt] kan je vast helpen.
Veel advocatenkantoren hebben ook een gratis spreekuur of kun je voor de eerste keer gratis terecht.
Omdat je 18 bent kom je [als je gerechtelijke stappen moet gaan nemen]in aanmerking voor een toevoeging [mits je veel eigen geld hebt]. Dwz de Staat betaald de kosten voor je advocaat.
Bel even naar een kantoor bij je in de buurt en laat je informeren. Ik zou dit niet op zijn beloop laten. Al heeft ie je kindje nog niet erkend hij is en blijft de bio vader. Als bio vader kun je altijd aanspraak [omgangsregeling] maken op je kind. Ook is hij verplicht om alimentatie te betalen.
Ik zou echt ff bellen, is heel belangrijk!! Zo kom je straks niet voor verassingen te staan!!
Succes ermee en ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan