uit eten, hoe hou ik het geheim!

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik ben een enorme liefhebben van rauw vlees.... tartaar, biefstuk, carpaccio hmmm heerlijk. Ik eet dit dan ook altijd als ik met vrienden/bekenden/familie ga luchen of uit eten ofzo.

Nu ben ik waarschijnlijk weer zwanger en ik ga volgende week lunchen én uit eten, waarbij er 1 persoon is die ook nog eens mee gaat met beide. Ik weet zeker dat als ik geen rauw vlees eet dat ik de vraag krijg of ik zwanger ben en dat het van m'n gezicht af te lezen is. En ook al zou ik het nu afzeggen dat zit ik volgende week. Tevens doe ik ook nog aan paardrijden met diezelfde persoon en daar wil ik zeer binnenkort ook mee stoppen.

Wat mij betreft mogen ze het best voor de 12/13 weken weten, maar stel dat ik nu binnen 2 weken het vruchtje al zal verliezen ga ik 't niet aan iedereen vertellen en dus wil ik nog wel een paar weekjes wachten.

Hoe los ik dit op... want voor het 'alcohol' probleem zijn wel veel smoesjes, maar waarom zou je geen rauw vlees eten?!?

hoi hoi..

je zou eventueel kunnen proberen je poker-face op te zetten en te zeggen dat je eens een keer wat anders wil? altijd maar rauw vlees is natuurlijk ook nie alles:p

aan de andere kant.. waarschijnlijk ben je weer zwanger? nog geen test gedaan?
en mijn mening over vertellen is: waarom zou je het niet vertellen.. als het misgaat is het nog vervelender om te moeten zeggen: jah ik was zwanger.. nu niet meer..

liefs!

Ik zou ook gaan voor de "ik heb zin om 's wat anders te proberen, eet altijd al dit of dat". Dat lijkt me het enige waar je mee weg kan komen zonder dat mensen een vermoeden krijgen. Denk je echt dat je eetgezelschap er op let wat je eet?

Oh en over vroeg vertellen, ik ben ook wat huiverig om heel vroeg de hele wereld van mijn zwangerschap op de hoogte te brengen... en voor mij is het nog lastiger om het verborgen te houden omdat natuurlijk veel mensen weten dat we IVF hebben gedaan.

Groetjes, Esk

Bedankt voor jullie reacties...

Tja, we gaan maar met z'n drieën en altijd 1x in de maand. Ik denk dat ik maar ga voorstellen naar de pizzaria te gaan ivm klein budget (we zijn bezig met een nieuw huis, dus is wel geloofwaardig), dan is 't niet raar als ik 't niet eet. Maar we zoeken de restaurantjes er altijd op uit of ze lekkere carpaccio hebben, hahaha. Wat betreft de lunch werd er toevallig gevraagd of we eens wat anders wilden, dus dat heb ik idd gevraagd. Hopelijk gaat 't lukken.

Ik heb vandaag zo'n nieuwe vroege zwangerschapstest van predictor gedaan en die gaf pos aan, maar ja, innesteling is pas dit weekend waarschijnlijk,dus beetje dom, maar ik was echt te nieuwsgierig.

En ja, vroeg vertellen vind ik wel leuk, maar niet de eerste of 2e week, wil wel heel eventjes afwachten. Ik heb bij m'n eerste zwangerschap een pretecho laten maken met 7 wkn om te kijken of het hartje wel klopte en daarna heb ik het verteld. Natuurlijk zal ik het ook wel vertellen als het evt. mis gaat, maar in mijn geval kan ik nog 'gewoon ongesteld worden a.s. weekend en een 'normaal' mens test natuurlijk pas als ze overtijd is en dat ben ik nog helemaal niet. Ook wil m'n vent liever nog even voor ons houden. Toch wil ik dan niet meer dat rauwe vlees eten voor de zekerheid. Nou, ja als ze het raden kan ik toch niet liegen en we zien 't wel.

@ esk, pfoe lijkt me idd helemaal moeilijk om dan je mond te houden als je ivf doet en anderen weten dat, gaan ze toch vragen: en? TJa, moet je dan 'liegen'... lastig! Maar wel super voor je, gefeliciteerd, hopelijk gaat alles goed!

Kim

Haha, klinkt heel bekend. Maar ik denk op zich dat mensen niet zo heel erg opletten wat een ander eet. Als ik met mijn collega's uit eten ga, let ik nml echt niet op wat ze bestellen. Alleen met drinken valt het misschien op. Als je altijd een wijntje neemt bijv. en nu helemaal niks, zal het wel opvallen. Maar goed, ik drink al bijna nooit, en heb me toen met het bedrijfsuitje gelijk opgeworpen tot Bob, dus dan vind niemand het raar dat je niks drinkt.

Ik ben ook geen "normaal"mens, heb ook voor mijn NOD getest... 2 dagen ervoor geloof ik. Haha, dus je bent echt niet de enige.

Hi,

Waarom zeg je niet dat je je niet helemaal lekker voelt? Deze tijd zit vol met griepjes, dus als je een beginnende griep zou hebben, zou niemand daar raar van opkijken. En als ze vragen: toch niet ziek geworden, dan zeg je: nee, denk dat ik iets verkeerds gegeten had eerder die week.

Succes.

Gr. Tamara.

Dit weekend ook uiteten geweest. Zelf had ik geen moeite met het feit dat men door mijn menu keuze weleens zou kunnen denken dat ik zwanger ben. Ik lust bijna alles dus een soepje deed het ook goed. Wijn drink ik bijna niet, en nu was ik gewoon de BOB.
Allen die man van mij is soms niet echt slim. Hij verteld aan een tafel vol vrienden dat, we naar een grotere auto zijn wezen kijken omdat we graag nog eens een vierde kindje zouden willen. Mijn goede vriendin kijkt mij even aan en ik kan dat mijn gezicht niet in de plooi houden. Dus zij weet het. De rest had het gelukkig niet door.

Debby

Terug
Bovenaan