uit eten in 10e week

Hallo, Ik moet donderdag a.s. uit eten met mijn werk. Ik ben nu 10 weken zwanger en op mijn werk weet nog niemand het en dat wil ik eigenlijk voorlopig zo houden. We gaan Japans eten met een vastgesteld 5-gangen menu met oa. een hele gang van sashimi (rauwe vis) en een gang zalm die maar licht gebakken is en dus nog half rauw. Zalm is toch uberhaupt niet goed ivm het evt kwik. En mag rauwe vis nou wel of niet. Liever eet ik geen zalm en rauwe vis, want ik wil geen enkel risico nemen omdat een miskraam in mijn familie vaak voorkomt. Wat moet ik doen??? Behalve niet meegaan of het vertellen op mijn werk.....

Zeggen dat je niet van vis houdt en vragen of er een apart menu kan worden geserveerd met bijvoorbeeld noedels ??

Rauw vis zou ik nu zeker niet eten....
En anders zit er toch echt nix anders op dan het vertellen en of afmelden......

sushi ed niet doen!
Wij hadden keer etentje met werk tijdens mijn eerste zw.schap en was dus ook sushi en later nog een wijnproeverij... ja hoe verzin je het als je zwanger bent he .

Ik was toen 13 weken, dus het was bekend en ze gaven zelf al aan dat het niet geschikt was voor zwangeren en dat er wel een ander menu gemaakt kon worden.

Dus zou idd aangeven niet van vis te houden/ allergisch te zijn voor vis oid.... misschien vantevoren even bellen vast met het restaurant of er een mogelijkheid is voor een alternatief menu? Ze zullen ook vaak zat te maken hebben met gezelschappen met vegetariers lijkt me en daar zijn vaak ook alternatieven voor.

Eet smakelijk.

groetjes,
Marije

het gaat om de gezondheid van jouw kindje en dat staat op de 1e plaats.

- je zegt het op werk
-je zegt dat je allergisch bent voor vis of het niet lekker vind en of er niets anders is.

Ik heb het in de 11e week ook moeten vertellen, ik kreeg in die week mijn planningsgesprek voor dit jaar. Ze moesten dus weten dat ik zwanger ben.

oh ja miskramen is niet genetisch (voor zover ik ben geinformeerd).
Het ligt aan je eigen lichaam of het vruchtje goed zit of niet en heeft niets te maken of er in jouw familie veel miskramen voorkomen.

Succes!

Terug
Bovenaan