Uit eten ofzo

Hallo,
Hoe regelen jullie ten voor je peuter als je zelf uit eten gaat of als je iets eet dat hij niet lust of kan eten?
Het komt bij ons niet heel vaak voor, maar ik vind het dan wel lastig iets voor hem te regelen.
Geven jullie dan een boterham of poffertjes? Of hebben jullie toch nog mini-maaltijdjes in de diepvries voor zo'n situaties?
Mike is 2,5 jaar.
Groetjes Monique
 
hoi, het ligt er helemaal aan waar jullie eten he. In een luxe resaurant is meestal geen kinder menu of even bellen om te vragen of ze kinder menu hebben zo niet dan kun je elders proberen, maar je kunt ook je kind wat eerder eten geven thuis, geef het niet teveel eten thuis. want misschien wil je kind later nog een toetje die kun je geven terwijl jullie gaan eten of hij snoept een beetje op een paar frietjes ofzo. hebben wij laatst ook gedaan met onze zoon, hij kon met ons mee eten stukje vlees groente en paar frietjes erbij. voor je het weet is je kind wat ouder en kan zonder probleem mee eten. maar nu eten ze nog niet zoveel.
groetjes.
 
ik heb een dochtertje van 3,5 en een zoontje van bijna 2.
Als we een keer naar een restaurant gaan eten ze gewoon wat van ons bord mee.
Mijn dochter eet dan vaak niet veel, stukje stokbrood met kruidenboter en een paar frietjes, mijn zoontje eet wel graag en eet gewoon een goede maaltijd mee hoor.
We maken het nooi te lang want na 1,5 uur worden ze het echt zat.
We gaan dan ook meestal naar restaurants waar ze kinderen gewend zijn zodat het niet zo erg is als ze eens van tafel lopen ofzo.
Maar meestal gaat het gewoon goed hoor en hebben we het ook vaak wel echt gezellig met elkaar (mits het niet te lang duurt dus)
Als je zoontje al 2,5 is, kan hij toch gewoon iets met jullie mee eten, als je je zorgen maakt of ie wel genoeg voeding binnen krijgt kun je hem misschien 's middags een extra beetje fruit geven ofzo, doe ik ook vaak, hebben ze toch nog wat gezonds binnen gehad.
Martine
 
Hoi,

Wij gaan bijna nooit uit eten met onze peuter van 3,5 jaar. Eigenlijk omdat hij niet echt lekker 'rustig' aan tafel kan zitten (ookal is er speelmateriaal meegenomen). Het kost ons veel energie om hem op zo'n moment bezig te houden. En voor wiens plezier doen we het dan? Voor die van ons (terwijl we ons in bochten wringen om hem te vermaken) of voor zijn plezier? Ik denk dat beide partijen er niet zo heel veel plezier aan beleven.
Dus als we uit eten gaan, dan doen we dat liever zonder hem. Meestal zorg ik dan dat er nog een restje van de afgelopen week over is. Dan kan hij dat eten.
Eigenlijk zitten we nooit met het probleem dat we iets eten wat hij niet lekker vindt. Hij vindt nl bijna alles lekker. Het enige waar hij wat moeite mee heeft is sla en gekookte witlof. Maar we gaan dit zeker niet vermijden. Mijn insteek is een beetje "eten wat de pot schaft". Ik ga niet voor iedereen een apart potje zitten koken. Ons zoontje moet gewoon iets proeven van het eten wat hij krijgt.  Gewoon 3 happen (naar aanleiding van zijn leeftijd, hij is 3 jaar, dus 3 happen) eten. Als hij het niet lekker vindt, dan is het pech.
Natuurlijk eten we dan niet vaak iets wat hij niet lekker vindt. En als er sla op het menu staat, dan zitten er ook tomaatjes en komkommer bij. Dat vindt hij wél lekker.
Bij het toetje komt er dan wat fruit door de yoghurt. Zo hebben we het dan maar wat gecompenseerd.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt.
Succes!
 
Foutje,

Ik bedoelde eigenlijk wat jullie je oeuter te eten geven als hij/zij niet mee gaat uit eten.
Wij gaan bijvoorbeeld morgenavond met vrienden uit eten, zonder kinderen.
Ik zorg dan dat Mike van te voren gegeten heeft, voor de oppas komt.
Maar wat? Kliekjes heb ik niet altijd paraat.
Nog meer tips?

Groetjes
 
Als Lotte (2jaar) thuis blijft en wij uit eten dan eet ze bijvoorbeeld macaroni die ik voor haar in porties in de vriezer heb. Ook als het iets is wat ze cht niet lust. (alhoewel ze bijna alles wel probeert) Ze is er dol op dus ik maak met regelmaat een pan en verdeel wat er over is in porties voor haar.
Of heel af en toe kopen we nog zo'n maaltijd van Nestle.
Een boterham doet het ook prima. Laatst hadden mijn man en ik iets bij de toko gehaald en wilde ik voor haar nog wat klaarmaken maar ze begon zelf dat ze een broodje wilde hebben en was erg blij met haar boterhammetjes!  

Als je kindje van aardappelpuree houdt kan je ook een zakje aardappelpuree met een knakworstje  en een mini blikje (van Bonduel zo'n kleintje) met groente.
Dat is in 5 minuten klaar. (hooguit 10) Als alternatief voor het knakworstje kan je ook nog een tartaartje nemen (als je zelf aan het koken bent) of vissticks.

Maar vaak gaat ze ALS wij eens een keer uit eten gaan zonder haar  bij oma logeren en eet ze met opa &oma mee.


groetjes
Desiree
 
Die ene keer dat dat gebeurt krijg mijn zoontje nog een potje van Olvarit (de grootste) of boterhammen, eitje erop, tomaatjes/komkommer. Voor extra groente/fruit neem ik knijpfuit&groente van Zonnatura.
 
als we uit eten gan dochter van 3 en 1 jaar dan nemen we potloden mee , boekje en puzzel. en potje fruit en avond eten, en drinken dan kijken we wel hoe het gaat, maar ze eten beide van ons bord mee, de olijven worden door ze eerst gegeten en dan de rest en bestelen al gauw als wj nog met eten bezig zijn een toetje voor ze.

ene keer gaat het goed andere keer niet gana wel naar dingen waar het makelijk is meer bistro en bikkelbeer concept, eetcafe's etc vaak ballenbak of springkussen of speeltuintje bij super vooor ze
 
Terug
Bovenaan