uit eten

Ik heb even een vraagje.
Theo is nu 1 jaar, en zolang zijn we ook al niet uit eten geweest, en ik heb daar toch wel weer een keer zin in, ik wil dan wel dat ie gewoon meegaat, maar ben zo bang dat ie gaat krijsen als we daar zijn, het is namelijk nogal een driftig ventje, hoe doen jullie dat?

groetjes monique
 

Hoi, als je weet dat  je kindje  driftig kan reageren zou ik nog niet met hem naar het restaurant gaan.
Dan kun je beter wachten tot hij ietsje ouder is, want het is voor een kind niet leuk om dan lang te moeten zitten, voor jullie niet en voor de andere gasten is het ook vervelend.
De eerste keer dat wij gingen met onze oudste dochter was ze 1 1/2 jaar. Het ging net. We waren er al om 17.45 uur en hebben alleen een hoofdgerecht genomen, dus we hebben een uur gezeten. Toen werd de kleine meid ongeduldig in haar kinderstoel. Terecht, hoor, ze was heel zoet geweest met kleuren en puzzelen, maar langer konden we haar echt niet aandoen en zijn we naar huis gegaan.
Overigens is zeker niet ieder restaurant kindvriendelijk. Ze hebben niet allemaal kinderstoelen, en een vriendin van me is ooit wel eens verzocht zo snel mogelijk de zaak te verlaten omdat andere gasten last hadden van haar kinderen.
Ik zou wel van te voren informeren bij het restaurant.
Groeten, Claudia.

 
Hoi Monique,
Wij zijn al een behoorlijk aantal keren met ons mannetje uit eten geweest.
De eerste keer was hij nog net geen jaar oud. Jong dus. Toen ging het nog niet zo heel goed. Afleiden en hem zelf eten geven hielp een beetje.
Vlak daarna gingen we op vakantie en toen zijn we iedere avond uit eten geweest.
Niet lang hoor. Wij nemen altijd alleen een hoofdgerecht.
Maar het ging steeds beter. Als wij eten krijgt hij ook zijn eten. En een patatje of
stukje brood is ook heel leuk voor zo'n kleintje.
Dus het kan heel goed. Persoonlijk heb ik alleen maar goede ervaringen qua
kindvriendelijkheid. Maar even informeren is misschien beter. Anders zit je daar ook niet op je gemak en dat heeft weer invloed op je zoontje.
Ook mijn zoon is knap driftig. Maar in een restaurant is meestal genoeg te zien en
te beleven dat dat meevalt.
Succes en eetsmakelijk.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 

Hallo!
Wij zijn ook geregeld uit eten geweest en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Ik denk dat je je eigen lat niet te hoog moet leggen. Wij zijn al erg blij als we gewoon rustig ons hoofdgerecht kunnen eten. Bram krijgt dan ook in het restaurant eten en eet daarna nog een hapje van ons bord mee. Het is wel erg handig als er een kinderstoel aanwezig is! Zonder vind ik geen succes. Ga het gewoon proberen denk ik...... Je kindje heeft vast genoeg afleiding!
Groetjes Karen
 
Hoi Monique,

Wij zijn nu totaal 2x uiteten geweest, en dat ging heel goed eigenlijk.
tamar is nu ook 13 maanden.
maar met 9 zijn we al een keer geweest.

Je hebt ook speciale kinder restaurants, maar waar je zelf wel ontzettend goed kan eten.
Ik weet niet of je in de buurt van rotterdam of leidschendam woont, maar daar zitten de restaurants   speciaal voor kids
echt super,.. je kids worden ook vermaakt e.d.
en.. als er veel andere kindjes zijn.. zijn ze snel afgeleid..
en... het is echt goed eten.!!

http://www.captainsclub.com/

Misschien een idee.

Groetjes
Jeannette en Tamar
 
Terug
Bovenaan