Uit gewoonte wakker??

Hallo allemaal,
Mijn zoon is nu ruim 10 maanden oud, maar wordt nog ieder nacht wakker! Het was vorige week steeds rond half 6, maar sinds drie nachten komt hij weer op zijn 'vertrouwde' moment, rond vier uur! Ik heb sinds een weekje het idee dat hij niet echt wakker wordt van de honger, want het flesje dat ik hem dan geef vind ik vaak 's morgens nog half vol in zijn bedje. Begin een beetje uitgeput te raken van die gebroken nachten (het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik 8 uur achtereen geslapen heb!). Hebben jullie tips hoe ik die gewoonte bij Sam kan doorbreken, zodat hij lekker door slaapt (of tenminste niet gaat schreeuwen). Hem laten gaan is niet echt een optie, hij heeft zo'n verschrikkelijk harde stem, dat hij daarmee het hele huis wakker zou gillen! Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp! Groetjes, Claudia
 
Hallo Claudia

Oh Oh Oh wat klinkt dit bekend zeg. Mijn zoontje is nu anderhalf en heeft dit tot een maand of 2 geleden volgehouden. Af en toe kwam hij 2 tot 3x per nacht. Soms sliep hij een aantal nachten door maar dan begon het weer van voren af aan. Wij wilden hem dus ook niet laten logeren. Mijn schoonouders vonden het echter 2 maanden geleden tijd worden want tja stel je voor dat er iets gebeurt en dat hij moet logeren dan wil je toch weten dat dat goed gaat. Meneertje slaapt sinds die tijd hele nachten door. Wilde haast dat ik dat eerder had gedaan. Het enige dat ik kan zeggen is: het gaat uiteindelijk voorbij. Wij hebben vanalles geprobeert maar niets werkte echt behalve dan dat logeren haha. Weet niet zeker of dat ook hetgene was waardoor hij nu eindelijk doorslaapt.

Sterkte ermee!

Groetjes,
Patricia S
 
Hoi,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn zus heeft een dochter die dus ook standaard elke nacht wakker werd. Mijn zus gaf dan een flesje en die dronk ze wel leeg, maar echt honger had ze niet. Het was een gewoonte om wakker te worden. Het cb heeft mijn zus geadviseerd om haar toch te laten liggen. Dat betekent idd dat ze de boel bij elkaar schreeuwen, maar als je het volhoudt dan ben je er in 3 dagen vanaf. Mijn zus geloofde dit niet echt, maar ze had zo genoeg van die gebroken nachten dat het te proberen was. Tijdens een lang weekend is ze begonnen. En het valt niet mee, want je bent moe en je wilt slapen, maar de vierde nacht sliep mijn nichtje door. Sterker nog ze werd 's ochtend ook later wakker. Ze kan meer rust krijgen, dordat ze in een diepere slaap komt.

Misschien kun je het overwegen
 
Mijn dochtertje van 1,5 jaar slaapt nog geen nacht door.

Sinds ik zwanger was van haar tot nu toe heb ik geen een nacht meer dan 2 a 3 uur achter een gelsapen alle nachten onderbroken. Eerst door de misselijkheid, rugklachten, moeilijke start Zoë, Zoë ziek, tja en nu slapat ze nog steeds niet door. En tja weet je ik weet niet beter en ga er van uit dat ze wel ooit door gaat slapen.

Ze gaat om 18.30 soms 19.00 haar bed in. Komt dan meestal 1x voordat ik naar bed ga. De keer dat ze dan weer wakker word verhuisd ze naar de cosleeper. Zodat ik haar liggend/slapend de borst geef. Zo hebben we beide onze nachtrust.

succes
 
Hoi Claudia,

ik kan er niet over mee praten, want onze zoon slaapt prima door 's nachts. Het enige, dat ik kan bedenken (wat je zelf ook al zei) is dat je de gewoonte in stand houdt, door steeds te reageren. Ik zou hem in ieder geval geen flesje meer geven. Wellicht, kun je even kort naar hem toe gaan (licht uit laten) en zachtjes uitleggen, dat het buiten nog donker is, dat iedereen slaapt en dat hij ook weer moet gaan slapen, zodat hij morgen weer uitgerust is voor het spelen (á la Derrick Ogilvy). Best kans, dat hij je uitleg accepteert en weer gaat slapen. Ik zou het even volhouden en hem desnoods even laten huilen. Het heeft even tijd nodig om een nieuwe gewoonte aan te leren.

Sterkte! Marijon
 
Bedankt voor jullie adviezen! Heb het er met mn man over gehad, en we hebben toch inderdaad maar besloten hem een paar nachten te laten gillen, en maar kijken of dat werkt. We wachten alleen nog drie weken, tot we vakantie hebben. Als we dan een paar nachten kort slapen hebben we er wat minder last van! Hoop echt dat dat werkt, julli horen nog!
groetjes, Claudia
 
Terug
Bovenaan