uit in NYC, voor Claudia

Hiya Claudia!

Wat leuk dat je naar NY gaat, en December is zo'n goeie tijd om te gaan....alle grote winkels (Macy's enzo) hebben dan van die prachtige uitegebreide etalages.
In december is de grote kerstboom op Rockefeller plaza altijd leuk om te bekijken, het is de allergrootste boom die je ooit hebt gezien en is een echte New Yorkse Kertstraditie. Ook leuk is om schaatsen te huren op de ijsbaan van Rockefeller plaza.....heel "ansichtkaarterig" om bij die grote boom te schaatsen. (Overigens ook erg leuk om te schaatsen in Central Park in de winter, vergeet niet dat het hier in het algemeen nogal veel kouder is dan in Nederland in de winter, dus neem je muts, sjaal en wanten mee!)
Een leuke wijk om wat kleinere bars en restaurants te ondekken is East Village (anders dan het nu veel te dure Greenwich village) Manhattan is gaaf om te zien enzo, maar het is echt een zakendistrict, dus veel wolkenkrabbers etc. In East village is het veel meer barretjes en restaurants en er wonen mensen...wat de sfeer uiteraard leuker maakt.
Voor lunch is 'Pastis" erg populair (vooral ook bij bekende mensen, haha wie weet loop je nog een moviestar tegen het lijf) het is een beetje duur, maar een kans bij uitstek voor "starspotting"
Een goeie tip is om aan de "congierge" van je hotel te vragen om kaartjes voor shows en/of hippe clubs. Vaak hebben deze mensen conecties met clubs etc. zodat je makkelijker ergens binnen komt. Als een hippe club niet lukt is het altijd erg leuk om naar een stand-up club te gaan. Vaak zijn er 5 of 6 comedians per show, dus er zit altijd wel wat leuks tussen.
Voor geweldige foto's raad ik aan om over de Brooklyn Bridge te lopen, je kunt dan halverwege hele mooie "skyline" foto's maken.
Voor diner (als je heus New York Italiaans eten lekker vind) is "quatro gatti" een leuk klein restaurant met geweldige zelfgemaakte pasta en goeie service.(het addres is 205 Eats 81st street, in de wijk Upper East side) Wat ik vooral ook leuk vind is dat je een soort van seplletje kan spelen met z'n tweetjes, ik noem het "spot the mobster" haha er zitten zoveel verdacht uitziende italiaanse mannen aan de bar, die heel ernstig hun espresso drinken dat je het idee hebt dat je in een "Sopranos" aflevering zit.
Ik weet niet of je van Musea houdt, en er zijn er genoeg hier, maar een leuke kleine niet zo bekende is "the Tenement museum" het is een huis dat is ingericht zoals het eruit zag toen de grote immigranten golf in New York kwam, je krijgt zo een klein kijkje in New York geschiedenis. (het addres is 97 Orchard street)
Nou voordat ik een heel boek schrijf laat ik het hier ff bij. Als je nog meer wilt weten dan kan je dat uiteraard vragen. Enne, als je mijn tel. nr. wilt voor als jullie hier zijn (ha weet ik veel in geval van nood ofzo) laat het maar weten oke?

Ajuus, ilja

SUPER SUPER SUPER!! Hier houd ik nou van, net even wat anders dan de geeikte info!
Heel erg bedankt. Gaat helemaal goedkomen. Helaas duurt het nog even, maar ben me al helemaal aan het voorbereiden, heb er verschrikkelijk veel zin in!!

Gr. Claudia

Nog even een vraagje.. Heb je een adres van Pastis (zou toch leuk zijn om even te lunchen met Brad Pitt..)  en pak je een metro naar East Village of is het te lopen en
moet ik dan nog een specifiek adres weten voor de barretjes en restaurantjes in East Village?

Thx! Gr. Claudia

Hoi Claudia

Was net bij Expo (die kaartwinkel) en zag daar toevallig  een reisboekje liggen dat '100% New York' heet. Zag er  kek uit (en ook anders dan anders), en is geschreven door iemand die er al 10 jaar woont.

Niet dat ik af wil doen aan de first-hand-info van Ilya natuurlijk, maar wellicht een tipje als je toch nog op zoek gaat naar een reisboek mét plattegronden en adressen(anders dan Trotter of  Lonely Planet).

Geniet van de voorpret, NY is écht nog gaver dan je nu kunt bedenken!
Groetjes
Susan

Hiya Claudia!

Pastis zit in de wijk "meatpacking district" (haha die wijk is TE hip voor woorden, heel veel designer winkels daar ook) het addres is 9 ninth avenue.

Oh en ik neem meestal de taxi naar East Village, haha ik ben een beetje claustrofobisch en kan niet te lang in de metro voordat ik ga panieken. En qua addresjes daar, er zitten heeeeeel veel bars etc daar, dus als je rondloopt struikel je er echt over. Ik vind persoonlijk een bar/restaurantje daar erg leuk, het heet "Sidewalk cafe". Dat zit op de kruising van Avenue A en 6th street. (nummer 94 op ave. A).
Een bar vol vreemde New York types en met cowboylaarsen tegen het plafond getimmerd is "Doc Holliday's". Het lijkt een beetje misplaatst maar het is een soort van saloonachtige bar zonder dat het nep of Disney is. Het is me nog niet overkomen dat ik daar zat zonder een praatje met interresante types aan te gaan. het zit ook op avenue A, nummer 141.

Ajuus, ilja

haha, je hoeft niet zo ver te reizen hoor; in anderhalf uur vlieg je naar Nice en daar neem je een taxi naar het ziekenhuis waar Angelina aan het bevallen van de tweeling is... wedden dat Brad er ook is? Zullen we samen gaan

Terug
Bovenaan