Uit logeren, tips gevraagd

Lukas gaat volgende week een weekje uit logeren. HIj slaapt dan bij mijn ouders, die tijdelijk in een stacaravan wonen. Hij heeft daar een eigen kamertje maar geen ruimte voor het campingbedje. Hij gaat in het onderste bed van het stapelbed slapen.

Hebben jullie nog tips voor me om de overgang minder groot te maken? Ik neem zijn knuffels en spenen natuurlijk mee maar voor de rest zou ik het niet weten, jullie wel?

Annemieke

Hoi Annemiek,

Spannend zeg voor jullie, maar betekent dat dan ook dat jullie weekje Vegas eraan komt? Geniet ervan!!

Wat je misschien nog mee zou kunnen nemen: een nachtlampje (mocht ie wakker worden, dan is het niet helemaal donker en kan hij zich wat sneller orienteren) en een boekje dat hij kent van thuis. Misschien lees je hem vaak hetzelfde boekje voor voor het slapen gaan? Helpt wellicht ook als ankerpunt.

Sterkte met het afscheid nemen, vertrouw op je mannetje én op zijn opa en oma en ga lekker genieten met je man van de huwelijksreis!

Groetjes
Susan

Ik neem aan dat je ouders jou ook groot gekregen hebben? heeft hij al weleens eerder een nachtje bij je ouders gelogeerd? xou gewoon vertrouwen hebben en idd lekker zn eigen spulletjes meenemen!Als hij zich bij je ouders normaal gesproken ook op zn gemak voelt komt het wel goed hoor. Mijn schoonouders wonen dichtbij ons en als wij iets hebben dat het s'avonds laat wordt blijft  onze zoon  ook een nachtje over, zonder problemen hij vindt het daar ook leuk. alleen als ik hem weer ophaal wil hij wel graag mee, maar mn schoonmoeder kan alles met hem.

Julian is nog nooit uit logeren geweest, maar ik zou dan idd wel zijn eigen spulletjes mee geven. Leesboekje voor het slapen gaan, eigen slaapzakje, dekentje etc.
En misschien nog een tip: foto's van jullie voor het geval hij jullie gaat missen. Bijvoorbeeld in zo'n platic fotomapje. Eventueel foto's van het huis, huisdieren.
Maar misschien sla ik nu ook wel helemaal door ....

Succes in ieder geval!

Ellen mv Julian

@ Daisy,

Die tip van de foto's vind ik een hele goede! Mijn ouders wonen het grootste deel van het jaar op Kreta en een paar maanden per jaar in een chalet op de Veluwe, daar hangen dus weinig foto's (gewoon geen ruimte voor). Ik heb gisteren gelijk foto's bij elkaar gezocht!

Annemieke

Ik maak altijd een briefje met daarop een beetje zijn dagritme, dus hoe laat hij eet en slaapt ongeveer. En dat samen met zijn favo-knuffels dan komt het altijd goed.

liefs
di silva

Hoi Annemieke, spannend allemaal!
Lukas gaat het vast enorm naar zijn zin hebben met opa en oma.
En opa en oma met Lukas en jullie... op die welverdiende huwelijksreis toch?
Ik wens jullie allemaal een heerlijk ontspannen week toe en geniet!!!

Liefs

Terug
Bovenaan