Uit nieuwsgierigheid! Baby hoe laat naar bed s avonds?

Zoals de titel al zegt; even uit nieuwsgierigheid? Hoe laat liggen jullie kleintjes s avonds in bed?
Onze dochter is nu 16 weken, wegens wat medische redenen heeft zelf slapen heel wat moeite gekost maar nu lukt het. Ik hoor om me heen dat een baby rond 19.00 naar bed zou moeten en tot 7.00 s ochtends zou moeten slapen (ongeveer dan maar een flink lange nacht maken zeg maar, met voedingen ertussen uiteraard) Ik kan onze dochter wel na de fles van 19/19.30 naar bed brengen, maar dan begint ze tussen 2 en 6 te woelen, elk kwartier wakker en dan is ze s ochtends helemaal gesloopt en huilerig. Ik krijg haar dan s nachts niet lekker meer in slaap. Ze krijgt een fles nog om ongeveer 23.00. Als ik haar naar bed breng rond 20.00/20.30 hebben we dit niet en slaapt ze (meestal) tot de voeding van 23.00 en daarna tot 6.00 door. Dan begint ze te woelen, maar sukkelt ze nog wat weg tot een uur of 7.00 en dan is ze wel echt wakker. Ik denk dat het vanzelf komt als ze ouder is en op vastere tijden gaat slapen overdag? Niet om te vergelijken, maar ik ben gewoon benieuwd hoe andere kleintjes dit doen?
 
Onze dochter is een avond mens. En slaapt al vanaf haar geboorte heel laat. Met 4 maanden sliep ze op goede avonden om 23:00. Helaas ook regelmatig tegen 3 uur 's nachts. Dan sliep ze uitsluitend door pure uitputting. Op redelijke nachten rond 1 uur 's nachts. Ze werd dan wel pas rond 9:30 's ochtends wakker. We hebben bedtijd uiteindelijk weten te vervroegen door haar consequent uiterlijk 7 uur uit bed te halen.

De slaapjes overdag fluctueerde bij ons ook hevig. Schema's werd hier zeer negatief op gereageerd door de kleine.

Tegen dat ze nog maar 1 slaapje deed, werd alles een stuk beter.

Sterkte!
 
Onze dochter is een avond mens. En slaapt al vanaf haar geboorte heel laat. Met 4 maanden sliep ze op goede avonden om 23:00. Helaas ook regelmatig tegen 3 uur 's nachts. Dan sliep ze uitsluitend door pure uitputting. Op redelijke nachten rond 1 uur 's nachts. Ze werd dan wel pas rond 9:30 's ochtends wakker. We hebben bedtijd uiteindelijk weten te vervroegen door haar consequent uiterlijk 7 uur uit bed te halen.

De slaapjes overdag fluctueerde bij ons ook hevig. Schema's werd hier zeer negatief op gereageerd door de kleine.

Tegen dat ze nog maar 1 slaapje deed, werd alles een stuk beter.

Sterkte!
Ja schema’s willen ook hier niet. Ik volg vooral haar wakkertijden en op basis daarvan slaapt ze. Dus het wisselt flink. Maar zo voorkom ik strijd voor het slapen gaan. Fijn te weten dat het dus niet gek is dat ze nog laat wakker wil zijn
 
Terug
Bovenaan