Uit Pacco/Puckababy losmaken om op vuistje te zuigen

Hallo mama's,

Ik ben mijn zoontje beginnen in te bakeren met de Pacco, sinds hij een aantal weken oud was. Dit omdat hij steeds met zijn armen bewoog en zichzelf wakker hield. Hij is nu drie maanden. Hij slaapt nog niet door, maar valt wel steeds makkelijker in slaap na de nachtvoeding. Ik geef volledige BV.

Nu wurmt hij zijn armpje(s) sinds een aantal weken 's nachts uit de Pacco om op zijn vuistje te zuigen. Op een gegeven moment is deze houding te oncomfortabel voor hem en begint hij te huilen. Als ik hem dan vervolgens weer goed inbaker, wordt hij echt wakker en moet ik hem voeden om hem weer rustig te krijgen. Dit terwijl hij naar mijn idee niet altijd honger heeft. Misschien wel flinke zuigbehoefte? Ik geef hem ook een speentje, maar die valt natuurlijk om de haverklap uit zijn mond.

Nu heb ik ook een Puckababy aangeschaft, aangezien die met een ritsje dicht gaat en hij zich daar dus niet uit los kan maken. Alleen heeft hij in die bakerzak veel meer ruimte en probeert hij dus nu door het stof heen op zijn vuistje te zuigen. Dit stemt hem op een gegeven moment in de nacht ook niet meer tevreden, waardoor hij alsnog wakker wordt en ik hem uiteindelijk toch ga voeden. Wellicht dat hij sommige keren daadwerkelijk wakker wordt van de honger, maar ik heb niet het idee dat dit altijd het geval is.

Herkennen jullie dit en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Maandag begin ik weer met werken en het zou fijn zijn als hij af en toe een nacht doorslaapt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes CT

Ik weet niet of hij zijn speen vaak krijgt, maar ze moeten ook leren zuigen hierop. Het klinkt alsof hij veel zuigbehoefte heeft. Misschien helpt het om hem in een gewoon slaapzakje te leggen en eens kijken wat er dan gebeurt? Bij de puckababy mini kun je de armopeningen openritsen. Dan ligt hij nog wel in zijn 'vertrouwde' slaapzak. Ik hoop voor je dat hij snel door gaat slapen.
Liefs Wendy

Misschien kan je proberen om hem in een babywrap te leggen? ( zo'n badcape met een voetjes erin en die je vast kan maken met klittenband) mijn zoontje bewoog ook erg veel in de puckababy en ging ook niet slapen.. Nu leg ik hem in de babywrap en geef hem een speentje en hij gaat slapen. Word soms ook wel wakker snachts en heeft zich dan weer helemaal bloot getrapt, als ik hem dan weer "inpak"en hem zijn tut geef is het goed. Hoop dat je er wat aan hebt ! Succes!

Haihai,

Ik kom even inbreken vanaf het novembermama forum.
Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden ook ingebakert geslapen, wij hadden een swadle-me. Ook hij is toen op zijn vuistjes beginnen te kluiven en werd vaker overstuur als we hem inbakerden, ook het handjes ertussen wurmen om maar op de vuistjes te sabbelen deed hij veel. Ik ben toen toen het zo bleef gaan overgestapt op een normale slaapzak, waardoor hij bij zijn handjes kon en hij was weer tevreden.
Af en toe maait hij nog wel hoor en krast hij over zijn neus of wang, maar dan kunnen we hem wel goed troosten en weer in bed leggen.
Mijn zoontje wil overigens sinds ongeveer diezelfde tijd zijn speen niet meer hebben.
Succes ermee!

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan