Uit spelen

Zo sta je op het schoolplein om zoonlief en een vriendje op te halen en het volgende moment heeft dochterlief een speeldate! Op het schoolplein werd gevraagd of Danae bij een vriendje kwam spelen. Gelukkig was het bij een vriendin, dus ik gaf Danae (redelijk) makkelijk mee. Dat is even wennen hoor! Mijn kleine meisje ook al op speeldate. Ik kan er maar beter aan gaan wennen, want vanaf Mei is het zover. Dan gaat ze naar school, maakt meer vriendjes en vriendinnetjes en zal vaker gaan spelen of kindjes hier uitnodigen.

Maar ze is op haar eerste echte speeldate bij een kindje uit haar toekomstige klas geweest. Ze vond het wel stoer om ergens te gaan spelen. "Helemaal alleen he, mama" zei ze trots glunderend tegen me..... Mijn kleine meisje word groot!

Ze heeft genoten! Wel was er wat spelbegeleiding nodig, maar dat is geheel normaal op deze leeftijd. Thom en zijn vriendjes spelen pas ong een jaar leuk samen en niet voornamelijk naast elkaar of met wat begeleiding.

Sally (de moeder) gaf aan dat Danae niet 1 keer om mij gevraagd heeft. Zelfs niet: Wanneer komt mama mij halen. Nee hoor, mevouw heeft zich prima vermaakt! Ze heeft er ook prima haar broodje gegeten en chocomelk gedronken.

Nou is Sally geen onbekende voor haar, dus dat maakte het natuurlijk ook makkelijker. Maar het lijkt erop dat Danae echt toe raakt aan de basisschool en alles dat daarbij hoort...... (alsof ik dat nog niet eerder gemerkt had!)

Groetjes, Cathy

jeetje...wat gaan ze snel he
ben jij er ook al aan toe? haha...ik moet er nog niet aan denken..is Chris ook pas eind september zover, maar die houdt ook al zo van buurten bij iedereen.

succes met je speeldates!
Pascal

Tja dat loslaten valt nog niet altijd mee he?

Als ik eraan denk dat mijn kleine meisje daar straks op het schoolplein loopt/rent/speelt (hoop dat ze dat gaat doen!) tussen al die andere kinderen. En als ik er aan denk dat ze daar dan het grootste gedeelte van de dag is dan denk ik: was ze nog maar klein, kon ik haar nog maar iets meer bij me houden. Die 4 jaar vliegen om en zijn eigenlijk zo kort.

Maar aan de andere kant is het natuurlijk heel gezond allemaal en blij dat ze zich ontwikkelen en zelfstandiger worden. En daar hoort ergens anders spelen ook bij. En voor ons ook loslaten. En iets meer tijd voor jezelf.

Ik denk dat ik het wel heel moeilijk vind om haar de eerste keer naar school te brengen en haar daar te laten voor een aantal uren. Dat had ik bij kdv helemaal niet en bij psz heb ik dat gevoel ook niet zo.

Groetjes, Marianne

poeh ik heb er ook nachtmerries van, mijn kleine meisje naar school. Juli is de maand dat ze jarig is dus gelukkig midden in de vakantie dacht ik! Want ze is dus 20 juli jarig, blijkt nou... zitten we dit jaar vroeg gaat ze 2 weken later al naar school hihi. Maar ja ze hoeft niet gelijk 5 dagen dat scheelt!
En het zal toch moeten...

Ik begin erin te groeien. Ik merk al een paar maanden dat ze er klaar voor is. Ze heeft altijd al wat voor gelopen hierin. Op het KDV doet ze op de peuterplus-groep soms al werkjes voor kinderen uit de kleuterklas. Ze word daar nu echt de oudste. Gelukkig vind ze het er nog wel leuk.

Nee, als ik haar haar zin gaf bleef ze al bij haar broer in de klas. (die zit in groep 2) Maar dat mag pas begin mei. Dan gaat ze 4 ochtenden wennen. Vanaf 1 juni mag ze hele dagen. Ze heeft er zin in en is er echt aan toe. Ik moet zeggen dat ik er op dit moment geen moeite mee heb dat ook zij naar school gaat. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Maar het lijkt me ook heerlijk om weer eens aan bepaalde dingen én mezelf toe te komen. Ik zit boordevol plannen! Maar of ze ook uitkomen....

Ik had meer moeite hiermee toen Thom naar school ging. Daar waren we destijds beide nog niet aan toe.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan