Uitbakeren??

hoi

Mijn zoon is nu 7 maanden oud en slaapt nog steeds ingebakerd. de bevalling ging te snel en daardoor was hij te onrustig in zijn slaap en zijn we gaan inbakeren. vrijdag op het cb geweest en hun advies is: als hij moe is zijn bed in en een half uur laten huilen......dit is erg lang. uiteindelijk slaapt hij een uurtje en wordt dan helemaal verdrietig wakker en wil pas weer slapen als hij ingebakerd is en slaapt dan binnen 2 minuten.

heeft iemand suggesties om het uitbaker proces te bespoedigen???

groetjes
charlotte
 
Hoi Charlotte,

Mijn dochtertje heeft ook ingebakerd geslapen ze was af en toe niet te houden als ze niet ingebakerd lag. Overdag een kwartiertje slapen en 's avonds om het uur wakker. Nadat we haar ingebakerd hadden kregen we een heel ander kindje ze was veel vrolijker overdag en eigenlijk geen kind aan. Op een gegeven moment begon ze zich uit de doeken te wringen en te huilen als we haar gingen inbakeren, wij wisten niet wat dit betekende, bleek dat ze niet meer ingebakerd wilde slapen. Wij geprobeerd overdag niet in te bakeren dat ging goed. Toen ook diezelfde dag 's avonds en het ging gelijk perfect. Ze sliep van 19.30 tot 7.00-7.30 uur door. Mijn idee is dat ze het zelf aangeven wanneer ze er aan toe zijn. Ik denkt niet dat je het kan afbouwen dat het vanzelf over gaat. En er is toch niets mis mee om je zoon te blijven inbakeren zolang het ventje er baat bij heeft. Mijn dochter was trouwens 6 ½ maand toen ze het niet meer wilde, maar ik heb ook weleens een vrouw gesproken die had het een jaar gedaan bij haar zoontje. En over het cb, die moet je af en toe maar laten praten want ze zeggen het zo makkelijk, in theorie werkt alles maar wij moeten het in de praktijk brengen en dat is heel anders. En een half uur laten huilen is naar mijn mening niet nodig hij huilt niet voor niets, ik vind het zielig te lang laten huilen en zeker als je merkt dat hij er verdrietig wakker van word, dan gaat hij dalijk zijn bedje associeren met iets dat niet leuk is. Ik denk dat je zoontje er gewoon nog niet aan toe is. Ik ben geen expert hoor maar dit is mijn mening.

Je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is het is jou kindje jij weet het toch onbewust het beste.

Nou het is een heel verhaal geworden ik hoop dat je er iets aan heb.
Veel succes en geniet van je zoontje de tijd gaat snel en voordat je het weet slaapt het manneke gewoon lekker zonder doeken.

Groetjes Mascha
mama van Lincy (8 mnd)
 
Hallo Charlotte...

Ik zit met hetzelfde probleem....Noa is nu 5,5 mnd en voor mijn gevoel wil ik graag het inbakeren afbouwen....en nu na een hoop geprobeer en drama....denk ik gewoon dat Noa er nog niet aan toe is....ze wurmt zich wel los zodra ze wakker is....maar ze slaapt gewoon langer en veel rustiger zolang ze ingebakerd is....dus heb ik besloten om er mee door te gaan zolang zij die geborgenheid en rust van het inbakeren nodig heeft.
Kijk ook eens op inbakeren.nl....misschien heb je er wat aan....en er zijn inbakerslaapzakken die kunnen helpen met afbouwen....kijk daarvoor op bakerzak.nl...veel succes!

Wendy
 
hoi Wendy,

ik heb gekeken op de bakerzak pagina en daar zijn ze er natuurlijk heel lovend over maar ik heb ook andere sites gezien en daar noemen ze een bakerzak onveilig en zelf gevaarlijk omdat de armen van het kind wel losser zitten maar er wel kans is op verstikking met buikligging. ik ben dus nog in twijfel. Heb het cb gebeld om opheldering te vragen hierover en ze bellen vandaag terug ben benieuwd. ik geef het wel even door als ze gebeld hebben.

gr
charlot

 
Hoi Charlotte,

Wij zijn ook op advies van het cb gaan minderen met inbakeren. Hij worstelde zich wel vaak los ook. We zijn ongeveer met 9 maanden mee gestart. 's Nachts ging dat meteen goed, maar overdag niet. Hij kon dan niet slapen en bleef maar huilen. Ook wel langer dan een half uur. Dan gingen we van ellende uiteindelijk toch maar weer inbakeren.

Hij is nu bijna een jaar en slaapt 's nachts gewoon in een slaapzakje, maar overdag moet hij echt nog ingebakerd. Wij vinden het niet zo erg. Hij zal zelf wel aangeven wanneer het niet meer nodig is. Af en toe proberen we het nog wel zonder inbakeren, maar tot nu toe zonder succes.
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan