uitblijven menstruatie, wel lichte buikpijntjes

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben nieuw hier en zal even kort iets over mezelf vertellen. Ik ben 35 jaar en heel gelukkig met mijn vriendje. We willen heel graag een kindje en zijn daar ook mee bezig. Nu heb ik de volgende vraag aan jullie. Zondag 3 augustus heb ik wat slijmerige afscheiding gehad waaraan ik afleid dat mijn eisprong die dag erna plaats heeft gevonden. Zondagavond hebben mijn vriend en ik geklust en verder die week niet meer (was beetje ziekjes). Ik menstrueer nu nog steeds niet (ook geen  bruine afscheiding wat ik  anders wel een paar daagjes van te voren al heb). Ik heb wel al een dag of 6 last van wat buikpijn (lijkt op menstruatiepijn), maar dat is eigenlijk maar lichtjes en niet de hele dag. Verder kan ik niet echt andere dingen aan mezelf merken.
Ik ben me ervan bewust dat mijn menstruatie best nog wel eens kan komen vandaag, morgen of overmorgen, maar ben gewoon benieuwd of er meiden zijn die dit herkennen en toch zwanger bleken te zijn...
Verder vraag ik me af of de zenuwen die ik op dit moment heb (voor het misschien zwnager zijn) het uitblijven van mijn menstruatie kunnen beinvloeden...
Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Alvast bedankt!

Bij mijn eerste was ik helemaal niet bezig, ik ging trouwen toen ik eigenlijk ongesteld moest worden, dus ik was allang blij dat het niet gebeurde. Op huwelijksreis kreeg ik menstruatiepijn en wat gevoelige borsten. Ik was er van overtuigt dat menstruatie zou komen, gebruikte vast maandverband zodat ik geen ongelukjes zou hebben als het zou losbarsten. Maar iedere keer als ik naar WC ging, niets... Ik had al bijna een half pak maandverband 'voor niets' gebruikt, maar de buikpijn was zo herkenbaar, dus ik bleef wachten. Ongeveer 2 weken heb ik buikpijn gehad en mijn borsten werden steeds pijnlijker. Pas toen ik aan het einde van mijn huwelijksreis misselijk werd, kwam het besef dat ik wel eens zwanger kon zijn... (toen was ik al ruim 2 weken overtijd...)

Later las ik ergens dat menstruatiekrampen ook bij vroege zwangerschap horen, dan moet je baarmoeder 'ruimte' maken voor het vruchtje. Was dus een normaal kwaaltje... Nu bij de 2e heb ik het ook gehad, alleen minder heftig en minder lang, waarschijnlijk omdat baarmoeder al eens uitgerekt is geweest, denk ik.

Dus ja, je zou best zwanger kunnen zijn... het kan erbij horen. Ik zou zeggen, gooi er een test tegen aan, dan heb je meer duidelijkheid! En anders wachten, wachten... Veel succes, ik zal voor je duimen!

Groetjes, Karin
15+1 wkn van 2e

Hoi Bebie,

Wat spannend allemaal.
Het gevoel van lichte menstruatie-achtige klachten komt me wel bekend voor.
Normaal gesproken heb ik alleen de dag voordat ik ongesteld wordt deze klachten.
Nu is het anders en heb ik al vanaf het moment dat ik ongeveer mijn eisprong heb gehad die klachten. Heel licht aanwezig, maar genoeg om je er van bewust te zijn.
En ook gevoelige borsten, steeds honger en vaak plassen.
Nu moet ik vrijdag ongesteld worden dus het zegt nog niks.
En  wat ik net ook las, misschien voel je het wel, omdat je het zo graag wil?!  
wij zijn trouwens bezig voor de 2e. Kan me niet meer zo goed herinneren wat ik toen voelde.
Misschien moet je later toch nog even gaan testen?

groet zonnestraaltje

Terug
Bovenaan