uitblijven menstruatie!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mijn vraagje is, heeft iemand ervaring met het uitblijven van de menstruatie door medicijnen? Ik ben 40 jaar en na een miskraam vorig jaar juli, druk bezig om zwanger te worden van de tweede.   Deze keer wil het  niet zo snel gaan.
Helaas moet ik sinds een paar maanden flink wat medicijnen slikken voor mijn hoge bloeddruk.
Na mijn miskraam heb ik lange tijd een heel onregelmatige cyclus gehad, waardoor afgelopen zomer een bloedtest is gedaan om te zien of ik niet in de overgang zit. Daar was geen enkele aanwijzing voor. Na een paar maanden een  redelijk regelmatige cyclus te hebben gehad, ben ik nu 3 weken overtijd!! Ik voel me absoluut niet zwanger, alleen doen mijn borsten wel behoorlijk pijn en ben ik vreselijk moe. Bij al mijn zwangerschappen(3) was ik misselijk en voelde ik me meteen echt zwanger, dus ik denk niet dat ik zwanger ben. Ik kan op het internet niks vinden over mijn bloeddrukmedicijnen en eventueel uitblijven van de menstruatie. Zou ik mischien nu toch in de overgang zijn?

Als je laatst nog een bloedtest hebt gehad lijkt me de overgang onwaarschijnlijk. Zwanger zijn lijkt me waarschijnlijker aangezien niet elke zwangerschap dezelfde klachten hoeft te geven. Pijn in de borsten is vaak een zwangerschapsteken.
Je zou een test kunnen proberen.

Hopelijk ben je zwanger.
Liefs, Sarah

Hoi Sarah,

leuk dat je reageerde, ik heb gisteren toch maar eens een test gedaan en wat denk je.... zwanger!!! Ik kan hetbijna niet geloven, maar ben tegelijkertijd ook erg bang. Ik heb vanallerlei "slechte"dingen gedaan afgelopen weken. Medicijnen geslikt ( advil tegen de hoofdpijn omdat ik zeker wist dat ik ongesteldheidshoofdpijn had...) Wijn gedronken...en wat me nog het meeste bezighoud: biefstuk en filet americain gegeten.
Volgende week maandag moet ik naar de gyneacoloog. Ook heb ik afgelopen weken een paar keer na gemeenschap met mijn vriend, beetjes bloed verloren. En mijn ervaring met bloedingen zijn niet goed (2 miskramen  ) Het is wel alleen meteen erna en daarna was het ook helemaal weg, maar toch...
Ik krijg maandag wel meteen een echo, hoop dat die iets uitwijst, vooralsnog moet ik een lange week door zien te komen...
liefs smartie

Hi,

Toen ik zwanger was van de eerste had ik regelmatig na de sex een beetje last van bloedverlies. Dat schijnt te komen, doordat alles veel beter doorbloed is. Als het daarna gelijk weer stopt is er echt niets aan de hand.

Oja, en wat betreft al die "slechte" dingen: dat kan echt geen kwaad hoor. Je moet het ook niet de rest van de 9 maanden blijven doen, maar als het een keer is gebeurd is dat echt niet erg. De kans dat het vlees of de filet besmet is, is zo ontzettend klein, dus geniet maar gewoon lekker van je zwangerschap.

Groetjes Charlotte

Hoi dames,

Een lief advies om te gaan genieten van mijn zwangerschap, maar ik durf nog niet echt. Ik heb het idee dat mijn borsten al minder pijnlijk zijn, wat duurt het nog lang tot maandag.Bij mijn vorige miskraam had ik ook minder pijn in mijn borsten, maar had ik ook bloedverlies. Dat heb ik tot nu toe gelukkig nog niet ( alleen na sex dan...)  Mijn vriend kan ook nog geen vrij krijgen maandag, dus zit ik daar straks alleen. Ik ben zo bang dat het weer mis is. Ik voel me ook helemaal niet zwanger. De vorige keren was ik echt constant kotsmisselijk en ik walgde van koffie en vlees. Nu eet ik alleen maar en heb de hele dag honger. Ik moet me echt een beetje inhouden om niet steeds iets in mijn mond te stoppen. Ik durf ook nog niks op het zwanger-forum te schrijven, bang dat ik na maandag weer weg moet.
ik weet dat niemand iets kan veranderen aan mijn onzekerheid, maar het is al lekker dat ik het ff van me af kan schrijven. Mijn vriend wil ik er niet teveel mee lastigvallen, hij vindt het ook allemaal erg spannend. Bij mijn miskraam was hij ook echt flink van de kaart, dus ik wil hem ook niet te bang maken...
Volgende week om deze tijd, weet ik eindelijk meer...
liefs smartie

Terug
Bovenaan