Uitblijvende Ontlasting & Huiduitslag

Beste mede mama's en papa's

Inmiddels is onze dochter Lotte 4 maanden, een lief en vrolijk kindje en nu al een typerend karakter :)

Ondertussen zijn we met verschillende kinderartsen in contact geweest, is het CB betrokken geweest en onze eigen huisarts maar niemand lijkt ons echt van advies te kunnen voorzien dus wend ik me tot de echte ervaringsdeskundigen, jullie! Het is een lang verhaal dus ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te vertellen want momenteel zijn we wel erg onzeker aan het worden...

Vanaf 3 maanden heeft Lotte opeens moeite met ontlasting, deze komt 1 maal per week en soms minder. In het begin ging dit gepaard met krampjes en veel huilen. Nu heeft ze in de eerste maand last gehad van krampjes maar dit was eenvoudig te verhelpen met Sab Simplex. Ze kreeg toen volledige borstvoeding, vanaf 2 maanden kreeg ze daarbij 1 flesvoeding om haar te laten wennen. Ze is een gulzige baby en vindt alle voedingen prima, fijn!

Het is begonnen toen we op vakantie waren in Griekenland. Haar ontlasting bleef 6 dagen uit terwijl ze normaal iedere dag ontlasting had (soms zelfs meerdere malen). In eerste instantie wijst men natuurlijk naar de combinatie fles- en borstvoeding maar ik ben ooit 4 dagen moeten stoppen met BV vanwege een te hoog Bilirubine gehalte dus kreeg ze volledige flesvoeding. Dit heeft destijds geen invloed gehad op haar krampjes of ontlastingspatroon. Vanaf het moment dat haar ontlasting uitbleef werden ook de krampjes weer erger met flinke huilbuien van 3-4 uur en niet willen drinken als gevolg. Uiteindelijk, op aanraden van de kinderarts van het CB, diksap geprobeerd, dit leek in het begin te werken maar dit was van korte duur. Daarna in het weekend bij de huisartsenpost terecht gekomen, hier kregen we Lactulose voorgeschreven. Ook dit heeft even gewerkt maar niet lang.

Buikmassages, warme badjes, thermometers (dit doe ik overigens niet graag!), helaas allemaal zonder succes. Inmiddels zijn we 5 kinderartsen verder en niemand heeft het verlossende advies. We zijn nog steeds bezig met de Lactulose, overgegaan naar hypo allergeen voeding maar niks lijkt te werken. Het enige waar ze niet meer veel last van heeft zijn de krampjes maar haar ontlasting blijft uit. Ze krijgt 3 tot 4 keer BV op een dag en 2 x flesvoeding (mijn BV is flink terug gelopen en 's avonds wilt ze niet meer drinken aan de borst). Haar groei is overigens wel prima en volgens de midden curve, ze heeft voldoende plassluiers en geen koorts. We gebruiken de Dr. Browns flessen en ze heeft alle inentingen gehad. Ze is gelukkig, in haar thuisomgeving, lekker vrolijk en lacht bijna de hele dag.

Nu heeft ze, sinds we over zijn gegaan op de Hypo allergeen voeding, ook uitslag op haar buikje en in haar gezicht. In het gezicht lijkt het op eczeem, op haar buikje is het huidje ruw en korrelig (weet het niet anders te verwoorden). Haar oogjes zijn hierbij dik en gezwollen. Ook hiervoor zijn 2 kinderartsen, CB en huisarts betrokken geweest maar weten helaas niet waar het vandaan kan komen en begrijpelijk. Ze heeft er duidelijk last van want wrijft vaak in haar gezicht en heeft wondjes van het krabben.

Ik vraag me af of er meerdere ouders zijn waarvan kindjes uitslag hebben gekregen na het wisselen van voeding (binnen eigen merk), of het mogelijk is dat ze reageert op de hypo allergeen voeding (wat volgens mij niet zou moeten mogen) en of dit gepaard kan gaan met uitblijvende ontlasting.

Hopelijk is mijn verhaal zo een beetje duidelijk en alvast mijn excuses als ik het zoveelste topic heb geopend met deze vraag maar ondertussen weten we even niet waar we het nog zoeken moeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tijd!

 
Hi,

Ons zoontje, nu 6 maanden, had enorm veel last van harde ontlasting, of bijna geen ontlasting. Heel erg mee lopen stoeien, van voeding veranderd etc etc.  Om een lang verhaal kort te maken, probeer eens het volgende:

- Kan met fleswater (of grote maatbeker)

- 1 pruim

- snijd pruim in 4 kwartjes.

- in water doen en kan in koelkast zetten.

Gebruik dat water (zonder pitjes etx) voor je flesvoeding. Na 3 dagen gaat jouw kind gegarandeerd normaal poepen!

 
Terug
Bovenaan