Uitdagen (eten)

Jaja het grote opvoeden gaat beginnen... vandaag was Ivar me echt de hele dag aan het uitdagen, drinken op de kop houden op de vloer, eten uit zijn mond duwen, eten op de grond gooien etc etc. Hij kijkt me dan ook echt zo triomfantelijk aan, ik kon bij het avondeten echt mijn lachen niet verbergen (oops). Nou heeft Ivar het eigenlijk alleen (nog maar) met eten, maar juist daarin vind ik het moeilijk om streng te zijn, wil toch graag dat hij een beetje naar binnen krijgt, hij is best tenger

en mezelf maar voorhouden dat ze echt wel eten als ze honger hebben, waarom probeer je dan toch alle methodes, ppffff (af en toe word ik een beetje moe van mezelf hihi)

daarna de discussie aangaan met Edwin omdat hij het later nog een keer wilde proberen en ik vind dat na geklier met eten er niet meer gegeten wordt (nog wel 2 x aangeboden hoor).

zo, ff mijn ei kwijt...

groetjes Jenneke

Vervelend is dat het, je mag ze niet dwingen maar wilt toch dat ze iets binnen krijgen. En daarbij is niet lachen om zo'n clowntje soms erg moeilijk. Succes!

Tja dat uitproberen is af en toe best lastig. Thom heeft er af en toe ook last van, vooral 's avonds. Ik troost me met de gedachte dat hij over heel de dag echt wel het een en ander binnen krijgt..En ja het is soms echt onmogelijk je lachen te houden als ze zich gaan uitsloven
Groetjes Laura mv Thom

Uitdagen, testen, grenzen verkennen. Inderdaad het grote opvoeden is begonnen!
Heel herkenbaar hoor. Julian begint zelfs al NEEJ, NEEJ, NEEJ te roepen als hij iets gaat doen wat niet mag , hahaha!
Wat het eten betreft: bij mij kan/mag heel veel; zelf eten (en de helft gaat op de grond), met brood in de melk soppen, met handjes eten etc. Maar vandaag at meneer voor de 2e keer kapucijners. De eerste keer vond hij het heerlijk maar vandaag bliefde hij ze echt niet. Ja toch wel, als kapucijnerklei. Nou dat ging me ook te ver hoor. Heb zijn bordje weggehaald want het zag er echt niet meer naar uit dat hij nog een hap ging eten. Ook zijn toetje heeft hij maar voor de helft gegeten. Er ging nog wel even door me heen of ik iets anders zou aanbieden, maar dat heb ik niet gedaan omdat hij dat erg snel door zou hebben en dan is het hek van de dam. Ik heb me voorgenomen dat elke keer als dit gebeurt (hij dus nauwelijks iets eet van het warme eten) ik de volgende dag iets aanbied waar van ik weet dat  hij dat wel lust. Zo krijgt hij over de hele week genomen genoeg binnen. En omdat hij tegenwoordig smiddags ook wel erg veel drinkt wil ik dat ook wat minderen zodat hij niet met een vol gevoel achter zijn warme prak zit.

En dan is eten nog maar 1 onderdeel van de opvoeding.... zucht..hahaha!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Weet precies hoe je je voelt.
Yoëll is heel de week zo geweest. Was denk ik ook een combinatie van niet lekker zijn en 2 kiezen, maar gooien ermee, weg duwen, uitspugen enz enz

Gelukkig eet hij sinds gister weer redelijk tot goed, maar we prijzen hem dan ook bij ieder hapje. Zo langzaam aan verminderen we dat weer in de hoop hij weer eet.

Succes

Terug
Bovenaan