uitdagen

He moeders, even mijn ei kwijt, mijn dochter van 3,5 daagt me constant uit. Ook al reageer ik er niet op ze gaat gewoon verder zodat ik toch ga reageren. Ik word er gek van. Is het een fase.

Bijv. Mama ik moet plassen, dan ligt mijn zoontje van 8m te slapen boven. Ze schreeuwt extra in de gang om hem wakker te maken. Of ze gaat op de deuren bonken.
Ze kijkt me dan lachend aan, heel frustrerend.

Haar rustig benaderen heeft geen zin en ook niet als ik boos word.

Wat nu.



 
Blijven negeren. Dus niet uiteindelijk toch reageren. Na een paar keer is het dan al over hoor. Als he gedrag niet meer beloont wordt, stopt het.

Probeer overdag meer één op één aandacht te geven. Bijv even een kwartiertje samen spelen. Dan krijgt ze op een positieve manier aandacht en dan zal ze ophouden op een negatieve manier aandacht te vragen.

Waarschijnlijk vindt ze het niet prettig dat jij je aandacht ook aan je zoon schenkt en is ze toch wat jaloers. Zeker als ze weinig echte persoonlijke aandacht krijgt. Als ze veel alleen moet spelen en je nooit echt de tijd neemt om samen te spelen. Dan kunnen kinderen heel erg vervelend worden.

Mijn dochter deed dit ook na de geboorte van Sven. Toen we haar echte aandacht gaven, was het vervelende gedrag echt bijna helemaal verdwenen.

Succes!
 
En veel afleiden. Dus als ze zo doet, begin je met haar over iets heel anders. "Zullen we samen even iets met de klei maken, kom maar!" Gewoon net doen alsof je het geschreeuw niet hoort of dat het niet erg is.
 
Terug
Bovenaan