A
Anoniem
Guest
Na 4 weken is vandaag het welbekende muntje gevallen..
Ons kindje huilt veel en slaapt weinig overdag....soms 6 uur op een dag...MAAR alleen als ik alleen thuis ben.
dan slaapt hij niet, kan ik hem niet neerleggen, wil hij op mijn arm/buik liggen, draagdoek niet goed enzovoort.
Is mijn man thuis, mijn ouders hier of welke visite dan ook maar.. Dan slaapt hij een uurtje na de fles, dan kan je hem wegleggen in zijn bedje zonder huilen..dan is het gewoon een voorbeeldig kind.
dus onbewust doe ik iets 'verkeerd' Ik noem het verkeerd omdat hij op deze manier zijn rust niet krijgt.
Het probleem is, ik ben me er niet van bewust. In mijn beleving voel ik me namelijk precies hetzelfde, ik zoek het al niet in de handelingen maar in het gevoel.
Ik heb een paar weken geleden het moeilijk gehad om alleen met hem te zijn, dat erken ik, maar zou dat nu nog meespelen? dat gevoel is namelijk weg.. Ben gewoon spontaan met hem contact aan het maken, geen plichtsgevoel meer etc.
Maar goed..neemt niet weg dat elke avond, nacht en de weekenden geweldig zijn. Elke maandag ga ik vol goede moed verder, maar zelfs direct na de eerste fles als mijn man weg is, gaat het 'mis'. Hij blijft wakker, gaapt zich een ongeluk, Als ik hem wegleg dan brult hij alles bij elkaar, laten brullen heeft geen zin, het wordt niet minder en houdt al helemaal niet op. Als hij al slaapt is dat op mijn arm en wegleggen resulteert in direct wakker zijn en je raadt het al, brullen.
En zo gaat het door tot er of visite komt of mijn man thuis komt. Dan lacht hij meer, is ontspannen, slaapt (ja hij slaapt echt...) huilt amper
En het is niet zo dat de visite of mijn man dan de verzorging vooral doen. Dus ook ik kan hem wegleggen in bed zodat hij lekker gaat slapen. Schiet mij maar lek, ik begrijp er NIETS van.
Dit wil ik heel graag veranderen, maar Hoe pak ik dit aan, als ik niet eens weet wat ik anders doe. In mijn beleving voel ik me namelijk prima (ja nu even iets minder nu ik erachter kom dat het echt aan mij ligt en niet aan hem, dat het dus mijn 'schuld' is dat mijn kind ongelukkig is een groot gedeelte van de dag)
ik voel me niet anders als er iemand is.. niet dat ik besef..
Maar er MOET iets anders zijn.. Hoe kom ik erachter of liever gezegd.. Hoe draai ik dit om...