Uitdroging & Misselijkheid

<p>hallo allemaal,</p><p>ik lig al 3 weken ziek op bed met overgeven en misselijkheid. Nu ongeveer anderhalve week spuug ik al het eten en drinken eruit en merk ik dat ik met de dag slapper wordt. Ik ben 8 weken zwanger en heb afgelopen week voor het eerst een echo gehad en alles zag er goed uit. Bij de verloskundige hebben ze al wel mijn urine gecheckt en ik zat al op het randje van uitdroging. Dokter opgebeld en uitgelegd maar die zegt hoort er allemaal bij en hij kijkt alleen naar blaasontsteking en dat is er niet. Ik merk dat mijn lichaam steeds zwakker word en dat ik niet meer op de benen kan staan en neig naar flauwvallen. De dokter wilt afwachten of het spugen erger word. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen ben ten einde raad. Ik wil niet dat er wat met de baby gebeurd...</p><p>Hebben jullie tips voor mij of hebben jullie dit ook meegemaakt ?? </p><p>Dankjewel!!</p><p>x</p>
 
Hee meis,
Wat naar voor je zeg! Ik zou als ik jou was bellen met de verloskundige en de huisarts. Leg uit dat je je echt veel zorgen maakt en dat je het zo niet ziet zitten. Ze mogen je niet met een kluitje in het riet sturen als je je zo naar voelt!
 
Sterkte ermee!
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het klinkt heel hard, maar hoe beroerd jij je ook voelt, de kleine heeft er geen last van. Jij hebt genoeg reserve waar de kleine makkelijk van kan leven en groeien. Ik ben 13 kg afgevallen van zwangerschapsweek 7 tot 22. Met 22 en 23 weken kreeg ik koorts en vloog er weer 2 kg af. In totaal dus 15 kg afgevallen. Ik ben inmiddels 33 weken en ik moet nog 10 kg voor ik op mijn oude gewicht ben. Ik heb zetpillen gekregen tegen de misselijkheid. Heb wekenlang om de dag urine bij de huisarts moeten laten brengen om te kijken of ik niet uitgedroogd was, maar ik bleef op het randje lopen en mocht dus uiteindelijk ook de hele zwangerschap lekker thuis zijn. Tot nu toe doet mijn kleine het super goed. Ik heb geen buik, ben helemaal plat. Maar hij beweegt super veel en groeit goed. Dus zo zie je maar dat het voor het kindje echt helemaal niet uit maakt hoe jij je voelt. Tips tegen de misselijk zijn er genoeg, of ze voor jou helpen daar moet je zelf achter komen. Ik ben nog steeds aan het overgeven dus ik heb geen idee wat goed is om te doen. Ontbijt op bed, zodat je elk geval een klein bodempje in je maag zit. Probeer eerst te eten voor je gaat drinken. Eet de hele dag door kleine beetjes, bijvoorbeeld droge crackertjes of beschuitjes. Doe rustig aan, probeer echt aan je vocht te komen. Ook als je misselijk bent, gewoon drinken. Als je daarna weer over gaat geven dan blijft er elk geval iets vocht achter. Ik at en dronk niets, alleen iedere dag een kopje hele zoute kippenbouillon. Dat vond ik heel erg lekker. Zo, nu ga ik stoppen met mijn verhaal. Maak je dus vooral geen zorgen om je kindje. En voor jou, heel veel sterkte en probeer aan zetpillen tegen misselijkheid te komen. Probeer van je zwangerschap te genieten! ♡
 
Wat vervelend dat je, je zo voelt!
ik zou toch de verloskundige bellen en uitleggen dat je jezelf steeds zwakker voelt worden.
en ik zou bij je huisarts vragen voor in ieder geval emesafene (desnoods zetpillen). Emesafene en primperan hebben bij echt enorm geholpen uiteindelijk! Ben eerst 2x opgenomen en daarna heb ik het gered met de zetpillen. Ben op t moment 19 weken zwanger en gebruik nogsteeds de emesafene. Misselijkheid is nog wel aanwezig maar ik kan weer eten en drinken! Wie weet helpt het jou ook!
succes! En laat je niet zomaar wegsturen, jouw gevoel klopt altijd!
 
Terug
Bovenaan