Uiterlijk

<p>Mijn uiterlijk heb ik nooit heel belangrijk gevonden. Tuurlijk zorg ik dat ik er verzorgd bij loop maar ik draag wat ik leuk en comfortabel vind en let verder niet heel erg op de laatste mode. Make up droeg ik altijd als ik de deur uit ging: werk, uitjes etc. Op mijn vrije dag als ik thuis ben dan nauwelijks make up op.</p><p>Nu ben ik in oktober moeder geworden. Ik merk dat ik mijzelf in het begin de tijd niet gaf om mij goed/leuk te verzorgen en aan te kleden. Kleding zat allemaal niet helemaal goed/lekker en douchen heel snel voor het geval de kleine mij nodig had. Nu zijn we 7 maanden verder en kies ik nog steeds voor enkel losse, comfortabele kleding. Ik zie het nut er niet van in om mij leuk aan te kleden of op te maken. Ik ben blij in de avond als ik gewoon mijn bed in kan ipv eerst nog uitgebreid de badkamer in moet. Die 5 min die het kost om mijn make up er af te halen voelt als te veel. Ik vind het allemaal niet meer zo belangrijk, ik wil lekker zittende kleding aan, haar in een knot en gaan. Prima als ik thuis ben maar soms baal ik hier wel een beetje van als ik de deur uit moet. Maar ik heb zo weinig zin/energie/tijd om hier aandacht aan te besteden. Daarnaast is voeding ook geen hoge prioriteit geweest en ben ik weinig zwangerschaps kilo’s kwijt. Herkenbaar voor iemand?</p>

Ja zo ben ik ook. Makeup doe ik als ik naar feestjes ga of met speciale gelegenheden. Ik loop thuis in mijn pyama ? door corona krijgen wij geen bezoek. Na mijn zwangerschap heb ik wel grote kleding inkoop gedaan als ik ergens heen ga. Ik douche altijd avond dus blijf ik wel gwn lekker lang omdat mijn zoon toch goed slaapt. Gezichtverzorging doe ik wel elke dag dagcreme, serum etc. Masker eenkeer per week. Ik ben alleen niet meer bezig met opmaken.

Ja ik snap je wel, vroeger had ik mijn haar altijd los en dagelijks oorbellen in. Sinds ik 2 kinderen heb, zit m'n haar altijd in een knot en geen oorbellen meer want ze trekken eraan.

Er zijn dagen (zo'n 3 dagen per week) dat ik idd niemand zie, alleen de caissière of mensen op straat. Toch doe ik elke ochtend make up op. Niet veel, gewoon wat mascara en oogpotlood. En m'n haar zit wel 'verzorgd' in een knot. Ik voel me zoveel beter met een beetje make up, ook al zie ik de hele dag geen mens.

Ik draag thuis niet m'n mooiste kleren, ook leuke blousjes bewaar ik voor het werk en als ik bij iemand op bezoek ga. Jurken ook. Dus t zijn vaak wat oudere shirts die ik thuis draag, maar wel met een spijkerbroek en ik loop echt geen hele dag in joggingbroek.

Ja, ik snap je tot op zekere hoogte. Het is minder belangrijk om er goed uit te zien, maar ik voel me wel veel zekerder en mooier in een gewone spijkerbroek en met een klein beetje make up. En dat kost me 5 minuten per ochtend, dat is het me wel waard!

Heel herkenbaar! Mijn laatste 2 zwangerschapskilos zijn er niet afgegaan, ben nu zwanger van nummer 2. Dat is maar zo. De eerste weken na de bevalling had ik er ook weinig zin in. Ons kindje huilde ook regelmatig dus was al blij als ik het huishouden draaiende kon houden. Het was mijn man die zei dat het juist belangrijk was om er thuis ook goed uit te zien. Keer make-up op te doen als je lekker gaat wandelen en elke avond uitgebreid te douchen. Vanaf dat moment ben ik het gaan doen. Wat nieuwe kleding gekocht wat er leuk uit zag en toch goed zat en meer tijd aan mn uiterlijk gaan besteden. Ik ben er zichtbaar van opgeknapt toen! Ik houd het nu nog steeds vol, ook de dagen dat ik me beroerd voel, kies ik juist kleding die wat chiquer is, doe mn haar in een mooie knot en verzorg mn gezicht beter. Ik voel me dan een beter mens :)

Ik snap je heel goed hoor! Mijn kilo's willen er ook niet af, denk dat er bij mij ook wat stoppen met roken-kilo's aanzitten en ze gaan er gewoon niet af... 
Ik heb dus wat spijkerbroeken in de goede maat gekocht en wat mooie jurken voor met warm weer.
Ik heb mezelf bij de geboorte van mijn zoontje beloofd dat ik geen joggingbroek-moeder wilde worden. Make-up draag ik sowieso amper, ik voel me niet onzeker zonder. 
Dus mijn tip voor jou, koop wat comfortabele (spijker)broeken en mooie zomerjurken. Het zit lekker, maar je kan altijd zo de deur uit en voor de dag komen. Kost je geen extra tijd, maar zorgt wel voor een verzorgder gevoel 

Ik denk dat heeeeeeel veel mama's je begrijpen hoor, hier precies hetzelfde. Ik heb mezelf nu voorgenomen toch af en toe mezelf ertoe te bewegen om weer make-up op te doen, oorbellen te dragen of eens iets met mijn haar te doen ipv altijd maar in die eeuwige staart of knot haha

Terug
Bovenaan