Uitgenodigd vrijgezellenfeest

<p>Hoi allemaal,</p><p>Een goede vriendin van mij trouwt dit jaar. Ik ben uitgenodigd voor haar vrijgezellenfeest. Alleen ben ik dan 7 maanden zwanger. Mijn plan was overdag en met het diner mee te doen en dan na een drankje naar huis. Alleen nu blijkt, het is in Amsterdam en wij wonen in zuid Limburg. Het plan is met een party bus erheen te gaan en weer terug. Nu twijfel ik heel erg erover of ik wel mee moet gaan. Wat zouden jullie doen? </p>

Ooh lastig zeg! Is t nog een optie dat je daar een hotelletje boekt zodat je af kunt haken wanneer je dat wil?

Of zie je het zitten om nog zon eind in je eentje terug te moeten rijden na een vermoeiende dag?

Anders zou ik het feestje dan toch misschien voorbij laten gaan. En een andere keer iets leuks met zn tweetjes gaan doen?

Hier zijn door corona een aantal vrijgezellenfeesten in een soort estafettevorm geweest. Misschien kan je met je vriendin (en een paar andere vriendinnen) nog een korte lunchactiviteit (of ontbijt) oid ervoor plakken en dan de partybus overlaten aan de groep die zich daar wel tegen opgewassen voelt?
En anders misschien op laten halen of een overnachting regelen in Amsterdam? Ik zou het wel fijn vinden als ik rond die termijn zelf kon bepalen wanneer het genoeg is geweest.

Ik zou ook een creatieve manier bedenken om er wel bij te kunnen zijn. Voor de bruid in spe is zo’n feestje echt onderdeel van de hele trouwerij dus zonde om daar als goede vriendin niet bij te zijn. Althans, ik kijk daar met minstens zoveel plezier op terug als op de dag zelf.

Je bent 7 maanden zwanger? Wat is het probleem dan? Sorry maar de baby komt dan echt nog niet hoor, of de kans is in ieder geval heeeeeel klein. Met 7 maanden kun je met gemak nog een dagje of nachtje weg!

Ik ben zwanger van een 3e kindje. In juni uitgerekend, en 2 dagen voor mijn uitgerekende datum trouwt m'n zusje! Wij wonen tegen de grens van België, mn zusje in Amsterdam... dus ruim 2 uur rijden.
Toch ben ik van plan die dag naar de bruiloft te gaan als er nog geen teken van bevalling is. En als de baby al geboren is en ik voel me goed, ga ik ook! Het wordt wel spannend want het ik ben dan echt 40 weken spannend, maar we zien het tegen die tijd wel.

Met 7 maanden zwangerschap zie ik eerlijk gezegd echt geen probleem. Waar ben je bang voor?
Toen ik 6.5 maand zwanger was van m'n 1e hebben we nog een reis gemaakt naar de Griekse Eilanden, een week lang op een zeilboot geleefd en geslapen. Absoluut geen luxe, het was een pittige reis maar zooo cool!! Dat ging prima met mn dikke buik.

En ach, als je daarna super moe bent dan ben je binnen 2 dagen weer bijgeslapen hoor. Soms moet je het er gewoon even voor over hebben.
Juist leuk dat je zoiets nu nog makkelijk kan doen, mijn ervaring is dat je makkelijker op stap gaat met de baby nog in je buik dan daarna :)

Als je zwanger bent wordt vanaf een bepaalde periode (een week of 20?) afgeraden om naar een locatie te gaan waar de muziek heel hard staat. Dat is niet goed voor de baby. Ik kan me voorstellen dat in zo’n partybus de muziek misschien ook wel heel hard staat. Daarnaast is er natuurlijk Corona. Ik kan me voorstellen dat het onmogelijk is om je aan de maatregelen te houden in een partybus. Hij zit waarschijnlijk vol met mensen die vast niet allemaal netjes op hun plek zitten.

Persoonlijk zou ik niet meegaan in de bus. Ik zou denk ik een weekendje weg met m’n partner regelen in Amsterdam. Dan kan jij een deel van het Vrijgezellenfeest in Amsterdam meemaken en als de knollen op zijn dan ga je weer lekker naar het huisje of hotel met je partner.

Ik ben helemaal niet bang dat de baby eerder komt hoor. Ik vind het alleen fijn dat als ik er klaar mee ben ik naar huis kan. Dat is niet echt handig op 2,5 uur rijden van huis. 
Ik ga een hotel boeken inderdaad. Dat is een goed idee. Dan kan ik afhaken als ik er klaar mee ben en de dag erna op het gemak naar huis.
Bedankt voor het meedenken allemaal! 

Terug
Bovenaan