Uitgeput

<p style="text-align: center;">Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden. Hij is al van begin oktober ziek, dan verkouden, dan hand voet mondziekte, adenovirus, buikgriep, verkouden. Allemaal achter elkaar. Ontzettend zielig voor hem. Slapen was natuurlijk een ramp en hij heeft veel bij ons gelegen. Sinds een dikke week is hij weer opgeknapt en gaat het met zijn gezondheid beter. Maar hijzelf is helemaal niet zichzelf. Ik herken hem soms gewoon niet. Heel verdrietig, gefrustreerd, boos, wil niet veel eten, wil niks doen. Eerst linkte ik het aan het ziek zijn maar het gedrag blijft. Soms gaat het een uurtje goed en dan de rest van de dag is een ramp. Ik ben zelf ook ziek geweest, 9 weken zwanger, flink misselijk dus ook mijzelf niet. Ik vind het steeds zwaarder en mis de leuke gezellige dagen met hem. Heeft iemand gelijk verhaal, tips, advies wat dan ook? </p>
 
Hey, lijkt me dat er een paar dingen tegelijkertijd aan de hand zijn.Hij is ziek geweest en misschien wat meer in de watten gelegd dan normaal, dat gebeurt hier tenminste wel.
Hij voelt misschien aan dat er met jou wat is. Kinderen zijn denk ik heel gevoelig en hebben veel meer door dan we denken. Dat levert ook spanning op voor zo'n kleintje.
En hij zit in zijn Terrible Two's. Hier een peuter die mij kan dirigeren hoe de boterham gemaakt moet worden om vervolgens te gillen dat hij geen pindakaas wil (zelf uitgekozen), maar jam en dan zet hij het op een krijsen. Dan heb je aan mij geen goeie, dus dat is dan wel even een time-out! Zeker omdat ik ook een baby heb van 7 maanden.
Naar mijn idee doet afwijken van het normal ritme best wel wat met kinderen, en dat is nu gebeurd tijdens het ziek zijn. Vasthouden aan het gewone ritme en de regels weer heel duidelijk maken en verder Rust, Reinheid, en Regelmaat (lekker ouderwets) werken hier het beste als hij zo is.
Toevallig is hij nu zo, want ik moest, anders dan normaal, het hele weekend werken en de peuter heeft zijn moeder gemist. Nou is hij steeds helemaal hyper, rondjes aan het rennen en aan het gillen. Dan vind ik het best pittig. Maar weer gewoon een dagritme erin en weer terug naar de oude regels helpt hier echt heel erg. Na een paar dagen wordt het dan weer beter.
Hopelijk knapt hij snel op! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Ik denk dat het meeste hierboven wel vermeld is. Wat ook nog mee kan spelen: het lichaam van je kleintje heeft een behoorlijke tijd hard moeten werken om te herstellen. Dat ie opgeknapt is, is natuurlijk hartstikke fijn, maar soms zijn er ook nog wat naweeën en zijn ze nog erg moe. Hopelijk gaat het snel beter, met jullie allebei!
 
Jullie hebben helemaal gelijk. Dank jullie voor de reacties! Het gaat een stuk beter nu. We hebben het ritme weer opgepakt. 
 
Terug
Bovenaan