Hoi! Ik ben een mama van 2 kindjes met 1,5 jaar verschil (1 jaar en 8 maanden om precies te zijn) en mijn jongste is nu 1,5 jaar en de oudste 3 jaar.
Dus wie weet kan ik je wat tips geven! Haha
Onze oudste hebben we veel betrokken bij de zwangerschap, vooral op het einde werd het wat meer tastbaarder toen mijn buik groter werd. Ze heeft onze zoon nog heel lang "de baby" genoemd en niet de naam omdat we die niet tegen haar wilde verklappen. Het voeden vond ik altijd wel spannend als ik alleen was, ze mocht dan altijd even tv kijken als ze er om vroeg en kwam dan altijd bij me zitten. Ik betrok haar er altijd bij als ik de jongste op bed ging liggen. Zij gaf dan de knuffel aan oid.
We merkte dat we ook echt veel 1 op 1 moesten geven, dus even samen naar de speeltuin (man/ik bleef dan thuis met de jongste) of winkel. Dan kreeg ze echt even volledige aandacht. Dat merkte we wel snel genoeg als ze het nodig had, dan ging ze zich afzetten.
Het zijn écht hele zware tijden in het begin!! Maar het gaat steeds meer wennen en op z'n plaats vallen. Nu merken we al dat ze steeds meer naar elkaar groeien en als ze niet bij elkaar zijn dan missen ze elkaar echt. Veel plezier en succes!!