Uitgerekend in april 2019

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hallo allemaal!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben uitgerekend op 13 april 2019 van ons 1ste kindje en was erg benieuwd naar de ervaringen van anderen. Wat houdt jullie bezig en waar lopen jullie tegenaan? Ikzelf mag eigenlijk niet klagen en ben vooral moe en slaap soms heel slecht. Fysiek gaat het nog goed hoewel die buik wel belemmerend begint te worden! Zittend iets oprapen van de grond lukt niet altijd meer, hahaha!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik hoor graag jullie ervaringen!</p>

Jij vond dat je te weinig reactie kreeg op je vorige topic? Dan moet je inderdaad de zelfde vraag nog eens stellen.
Ikzelf ben uitgerekend op 1 mei. Nu dus 25 weken zwanger. Ik ben nog steeds erg misselijk, veel overgeven. Ik ben nog geen grammetje aangekomen, blijf afvallen. Heb ook nog geen buik, dus verder geen klachten.  

Leuk om weer eens iets te lezen van andere april mama’s. Volgens mij zitten de andere april mama’s met elkaar in een facebookgroep waardoor dit topic niet meer actief was. 
Wat fijn dat je zwangerschap redelijk soepel verloopt. Wel vervelend dat je slecht slaapt, dat herken ik wel! Heb je enig idee hoe dat komt? Bij mij is het nog altijd de misselijkheid en maagzuur. Is het ook jouw eerste kindje en weet je wat het wordt?
@Beeblove, vervelend dat je ook nog zo misselijk bent... dat maakt de zwangerschap wel pittig he?! 
Ik ben op 9 april uitgerekend en zwanger van mijn eerste kindje, een meisje. De zwangerschap gaat niet over rozen. Ik ben nog steeds misselijk en geef ‘s ochtends nog vaak over, heb weinig eetlust, maar de hele dag vreselijke honger. Ik eet zo’n 10 boterhammen per dag en nog knort mijn maag :). Eten helpt bij mij om niet misselijk te zijn. Inmiddels ook al flink aangekomen naar ik had wat ondergewicht dus ik vind dat niet zo’n probleem. Eigenlijk voelt het elke dag alsof ik opsta met een kater en voel me een beetje gevangen in mijn eigen lichaam. En heeeeeel ongeduldig inmiddels! Ik kan niet wachten tot het april is want zwanger zijn is geloof ik niet helemaal mijn ding ;). Gelukkig zijn er ook leuke dingen! Ik vind het geweldig om onze dochter te voelen bewegen, vooral ‘s nachts is ze lekker actief (belooft wat :)). We zijn nu bezig met de babykamer wat het steeds “echter” maakt. Verder heb ik vorige week een pretecho laten doen maar mevrouw wilde haar gezichtje niet laten zien (handen er steeds voor). Alle opa’s en oma’s waren deze keer mee maar er viel dus weinig te zien :).   Maandag mogen we nog een keer terugkomen. De echo’s geven me steeds weer de energie om door te gaan. Verder hebben we al een voorlichtingsavond over de bevalling gehad en gaan we binnenkort een cursus Samen Bevallen doen. Daar kijk ik wel naar uit... toeleven naar de bevalling! Ik zie wel op tegen mijn verlof. Hoewel ik nog maar 50% werk op arbeidstherapeutische basis, vind ik het vreselijk om thuis te zitten. De dagen duren dan helemaal lang. Zijn jullie ook zo ongeduldig? Werken jullie nog veel? En kijken jullie uit naar jullie verlof of zien jullie er juist tegenop?

Wij zijn ook bezig met de kinderkamer en die is bijna klaar. Ik begin wel steeds meer druk te voelen om alles in orde en geregeld te hebben. Je kan er maar nooit op tijd genoeg bij zijn ? Het slechte slapen komt bij mij vooral door spierpijn in schouders en last van mijn heupen en onderrug. En als ik dan toch wakker ben ga ik piekeren, haha. Wij doen ook de cursus "samen bevallen" en hebben nu 2 avonden gehad. Zowel mijn man als ik zijn er erg blij mee want het is ook ons eerste kindje en ze geven veel info en tips mee waar we wat aan hebben! De pretecho hadden wij toevallig gisteren, echt heel gaaf! Die van ons draaide weg maar we hebben toch voldoende van het gezichtje kunnen zien. 
Ik werk momenteel nog fulltime in het onderwijs  op enkele vrije dagen na en dat is best pittig! Gelukkig houden mijn collega's rekening met mij waardoor ik het goed vol kan houden. Maar het aftellen naar mijn verlof is toch echt wel begonnen! Ik ben elke dag zo moe! Mijn ijzergehalte is in orde dus de verloskundige zei dat er niets anders op zit dan voldoende slapen. Dus ik lig elke dag vroeg in bed! Ik kan me voorstellen dat nu al meer thuis zitten best pittig is, de muren zullen wel een beetje op je af komen?

Yes! April mama's! Volgens mij zitten de andere april mama's idd op Facebook maar dat heb ik niet. 
Ik ben uitgerekend op 1 april, ben nu 29+4 zwanger. Ik mag niet klagen. Ben alleen nog steeds wel moe maar ik werk ook nog steeds fulltime (ik manage een tattoostudio) en moet dus ook soms savonds werken wat ik wel zwaar vind. Verder gaat alles volgens de richtlijnen. De kleine meid groeit goed in mijn buik en m'n buik groeit zelf ook goed maar blijft nog steeds bescheiden waar ik heel trots op ben. Tot nu toe ben ik 6 kilo aangekomen en dat is puur mijn buik.
Met carnaval ga ik met verlof en ik moet zeggen dat ik daar wel echt naar uitkijk.
Verder hebben we alles in huis en het kamertje hadden we met 20 weken al klaar hihi

Yes! April mama's! Volgens mij zitten de andere april mama's idd op Facebook maar dat heb ik niet. 
Ik ben uitgerekend op 1 april, ben nu 29+4 zwanger. Ik mag niet klagen. Ben alleen nog steeds wel moe maar ik werk ook nog steeds fulltime (ik manage een tattoostudio) en moet dus ook soms savonds werken wat ik wel zwaar vind. Verder gaat alles volgens de richtlijnen. De kleine meid groeit goed in mijn buik en m'n buik groeit zelf ook goed maar blijft nog steeds bescheiden waar ik heel trots op ben. Tot nu toe ben ik 6 kilo aangekomen en dat is puur mijn buik.
Met carnaval ga ik met verlof en ik moet zeggen dat ik daar wel echt naar uitkijk.
Verder hebben we alles in huis en het kamertje hadden we met 20 weken al klaar hihi

Wat leuk, een topic met april mamma's! Ik schrijf graag mee. 

Ik ben uitgerekend op 25 april, zit nu op 26+1. Ons eerste kindje. We willen niet weten wat het wordt, maar ik begin inmiddels steeds nieuwsgieriger te worden! Fysiek gezien mag ik niet klagen. Ik heb een heel bescheiden buikje, waardoor ik de dagelijkse bezigheden en mijn fulltime baan in de zorg nog goed volhoud. Volgens de verloskundige is het helemaal normaal en komt de grootte van mijn baarmoeder mooi overeen met de zwangerschapsduur. Maar als er dan weer een aantal mensen opmerking maken over het uitblijven van een grote buik, ga ik toch weer twijfelen of alles wel goed groeit. Wel merk ik dat ik wat sneller moe ben dan voorheen. 

We hebben al wel het een en ander aan spullen in huis. Over een paar weken komen de meubels voor de babykamer binnen en kunnen we lekker gaan inrichten! 

Verder doe ik zwangerschapsyoga, waar ik nuttige tips voor nu en voor tijdens de bevalling krijg. Heel leuk om eens in de week zo bewust bezig te zijn met je zwangere lichaam en gezellig om andere moeders to be in de regio te leren kennen.

Hallo allemaal, ik ben 9 april uitgerekend van me 2 kindje.
Ik werkte sinds geboorte van de eerste nog maar 2 dagen per week, omdat mijn man 2 weken op zee werkt en 2 weken thuis is. Ik werk nu nog steeds gewoon mijn 2 dagen maar het begint wel zwaar te worden. Gelukkig kan ik mijn werk zo verdelen dat ik het actieve in de ochtend doe en het rustige in de middag thuis.
Wij zijn druk bezig met de slaapkamers voor de kinderen! Gelukkig is er 1 binnen een week af en is de babykamer minder werk.
het is dus met klussen, werk en actieve peuter een stuk zwaarder dan gedacht!

Terug
Bovenaan