Hee! Ik heb een zoon geboren 1 augustus vorig jaar. Had hetzelfde als jij, wist het ook niet!
Uiteindelijk heeft onze zoon in het begin gewoon wel vaak pakjes aan gehad, lange mouwen en lange 'broek'. Op een gegeven moment was er wel een hittegolf en zelfs een romper was toen nog te warm, dus toen vaak alleen een luier (binnen dan uiteraard, buiten in de kinderwagen een romper). Verder hadden we een paar pakjes met korte mouwen, maar die gebruikten we echt niet (als het zo warm is dat hij korte mouwen aan had, was een romper voldoende en soms daaroverheen dan nog een broekje). Zo'n pakje met korte broek en mouwen leek me heel leuk, maar achteraf misschien handiger als ze wat groter zijn en iets meer bewegen dan zo'n pasgeboren mini.
Zou vooral een paar fijne (niet te dikke) boxpakjes kopen (wij vonden dat overigens echt ondingen en veel te veel gedoe met aantrekken, maar dat is persoonlijk - lang broekje en truitje deden wij en kan ook dus). Verder wat overslagrompers met korte (of geen) mouwen, die vonden wij heel handig dus. T-shirts had ik ook gekocht, nooit gebruikt, dus zou ik in ieder geval niet in het allerkleinste maatje kopen.
Ze slapen gewoon nog in hun gewone kleren. Wel gebeurt het vaak dat ze worden ingebakerd in het begin sowieso, zodat ze niet steeds wakker worden van die schrikreflex. Hiervoor hadden wij een paar XL hydrofielen (welke ik echt fijn vind zijn die van aden+anais - wel prijzig, maar zoo zacht en luchtig, ook in de zomermaanden). Soms slapen ze ook in een puckababy, of een pacco, maar eigenlijk weet je dat pas als je kindje er is dus hiervan zou ik van tevoren nog niets aanschaffen. Ook een slaapzakje zou ik voor een hele kleine baby nog niet kopen van tevoren, grote kans dat je dat niet gaat gebruiken nog.
Fijne zwangerschap!