uitgerekend midden in de zomer....Wat moet ik kopen, korte of lange mouwen?? HELP!!!

Ik ben midden in de zomer, 5 augustus uitgeteld.
Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet kopen.
lange of korte mouwen....
lange of korte broeken....
Wie o wie kan mij hierin tips geven??
Heb al bedacht dat maatje 50/56 ook nog past in de maanden oktober/november dus lange mouwen en lange broek is volgens mij wel noodzakelijk....

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Groetjes,

Mootje ( 21 wkn+1 dag )

de eerste kleertjes zijn eigenlijk altijd nog lange broekjes en shirtjes met lange mouw, want ook al is het warm zo'n uk kan zich vaak niet goed op temperatuur houden. Dit gaat echter wel in een weekje of 2 goed bij de meeste kindjes dus waarschijnlijk nog wel wat warme dagen/ korte kleertjes weer (als we mazzel hebben)

Maar wat je zou kunnen doen is een paar rompers met lange mouw en dan t shirtjes met korte mouw. Shirtje over die romper en staat hartstikke leuk (doe ik nog wel hier als de kids in de zomer leuke t shirts hadden die in het najaar nog lang niet te klein zijn, shirt met lange mouw eronder en gaan ze een stuk langer mee).
Korte broekjes heb ik bij de oudste met hitte eigenlijk niet gebruikt (eind juni) toen lag hij gewoon in een rompertje eventueel met t shirt.

Wat ik ook nog wel makkelijk vond: vestjes! Overdag wil het dan nog wel lekker zijn, maar soms eind van de middag al wat frisser en lekker zo'n vestje er over aan en geen hele verkleedpartijen.

groetjes,
Marije

Ik zou vooral nog niet teveel kopen. Ik ben zelf van plan om in de laatste weken van m'n zwangerschap wat kleertjes te gaan kopen en niet eerder: ik weet dan hoe hard onze spruit gaat groeien en dan kun je ook wat beter inschatten welk maatje je moet hebben, (als de VK inschat een geboortegewicht van meer dan 3500, dan is maatje 50 al te klein ws.)
Daarnaast: zoveel kleertjes moet je niet kopen. Maatje 50 zijn ze zo sowieso snel uitgegroeid, (ik denk niet dat jouw spruit dat nog past in oktober, november!). En omdat ze er zo snel uitgroeien en je toch ook heel erg veel zult krijgen, kun je beter na de bevalling nog eens kijken wat je extra nodig hebt. Ik zou wat rompertjes met lange mouwen halen, een paar lange broekjes en shirtjes, zomerspul zul je van de kraamvisite vast wel krijgen...
Als je meer dan 6 setjes hebt, heb je bijna geen tijd om je kindje de kleertjes te laten dragen, dus koop vooral niet teveel; zonde van je geld die eerste periode!

Hoi,
Ik ben in januari bevallen maar heb bijna alleen maar rompertjes met korte mouwen omdat lange mouwen vaak lastig is onder truitjes.
Je kunt ook zorgen dat je van alles wat hebt en wat je extra nodig hebt dan nog bijkopen. En bedenk je dat je ook vaak nog kleertjes krijgt bij de geboorte. Wij hebben toen juist niet om kleertjes gevraagd omdat de kast uitpuilt en nog kregen we kleertjes!

Succes ermee en fijne zwangerschap nog!

Liefs Tineke

quote: mootje1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-03-2008 19:07:58'));

Heb al bedacht dat maatje 50/56 ook nog past in de maanden oktober/november dus lange mouwen en lange broek is volgens mij wel noodzakelijk....

Dan hoop ik niet dat je zo'n beer krijgt als ik.....die paste na zijn geboorte net 2 dagen in 56 en zat daarna in 62! Hij was 9 pond en 54cm, ok groter dan gemiddeld maar niet "raar". Na drie maanden zat hij in maat 74! Nee, alle gekheid op een stokje, met 56 doe je hoogstens een maand en dan zeg ik echt hoogstens!

Maar goed, ik zou lange mouwtjes kopen voor de eerste dagen, wat iemand eerder al zei, ze hebben echt moeite met warmte vasthouden. Denk ook in augustus aan een mutsje! Voor daarna ook wat t-shirts met korte mouwen en desnoods een korte broek. Gewoon van alles wat. Hou alleen maatje 56 beperkt.....dat is het enige advies wat ik je mee wil geven. Als je 4-6 setjes hebt is dat al zeer rijkelijk. Het gaat zooooooo hard en het is zooooooo zonde als het ongebruikt in de kast ligt!

hoi,
ben het helemaal met mijn voorgangsters eens.
koop niet teveel maat 50/56. Maat62 kan ook prima, sla je de mouwtjes wat om etc.
en ik zou zeker lange mouwen kopen. mijn dochter is eind juli geboren en ik had dus ook heel enthousiast hele leuke t'shirts gekocht. best jammer, ze heeft ze niet aan gehad... het is te koud voor de pasgeborenen.
zelfde geld voor broekjes. lange pijpen doen!!
succes..
hm

Ik  ben bij de vorige bevallen half augustus. September was toen ok nog een warme maand. Bij de geboorte paste ze zelfs niet in 50, dat was nog te groot. Ze was een klein meisje. Ze heeft ook lang in maat 50/56 gezeten.Ook in oktober/november.  Korte dingen vind ik te koud voor een net geboren baby. Ook beschermen lange mouwen tegen de zon! Koop zelf niet te veel! Neem wat in maat 50/56 en koop bij als het nodig is. Heb je net als ik  niet genoeg  passende kleding in huis als het geboren is: www.rainbowbabies.nl. binnen 2 dagen is je bestelling binnen. Of natuurlijk je man naar de winkel sturen of een andere online winkel.
Wij moesten zelfs direct naar de winkel voor prematuur luiers! Maat 1 was te groot. Je weet gewoon nooit hoe groot ze geboren worden.

Terug
Bovenaan