uitgerekende dag

Vandaag is de dag dat we ons kind in de armen hadden moeten sluiten. Hadden, want we hebben onze Hielke al in maart moeten loslaten.... Maar we hebben ons 4de kindje voor altijd in ons hart zitten, al is het nu heel moeilijk om verder te gaan "met zonder Hielke".
Wie het verhaal van Hielke wil lezen kan kijken op www.herfstinmijnhart.nl/Hielke.htm
Ook kun je daar terecht voor contact met lotgenoten, ik heb er zelf heel veel steun aan.
Sterkte allemaal,
Annet

Ik begrijp hoe je je voelt en leef met je mee, heel veel sterkte! Ik heb je verhaal gelezen, en krijg er een brok van in m'n keel. Voor mij moet die datum nog komen, 13 november, mijn zoon Jesse werd afgelopen 9 juli dood geboren, na op 1 dag na 22 zwanger. Het is vreselijk dat een kind waar je zo naar toeleefde, kennelijk niet mocht leven... Alle verwachtingen die je had, alle leifde die je voelde en voelt... En dan zijn dit soort data extra zwaar... Ook al ken ik je niet, in gedachten ben ik bij je!
liefs, Aagtje, moeder van Jesse*

Dank je voor je lieve woorden. Het was inderdaad een moeilijke dag, eigenlijk de hele week al. En er kwamen natuurlijk ook geboortekaartjes binnen van mensen die wel een gezond kindje hadden gekregen...
Wat vreselijk dat jij eigenlijk hetzelfde meemaakte.. Wij schreven op het "geboortekaartje": Het is bijna ondraaglijk wanneer zoveel verwachting zo plotseling omslaat in zoveel verdriet... En zo voelt het soms nog: ondraaglijk. Het doet echt pijn he? Heb jij een beetje steun aan anderen? ik mail met iemand die in dezelfde week ook haar vierde kindje verloor, en toevallig was het ook met 18 weken zwangerschap, we hebben veel steun aan elkaar. En verder mail ik met herfstinmijnhart, daar is ook een lijst om over je overleden kindje te praten. Ik wens je heel veel sterkte, ook straks met jou uitgerekende dag. En ik hoop dat je in de toekomst wel een gezond kindje in je armen mag sluiten.
Liefs,
Annet

Toch nog even reageren, ik had al eerder willen schrijven, maar er kwam niet van.
Wat zul je je leeg voelen. Wat verdrietig. Ook wij hebben onze zwangerschap na 24 weken zien beeindigen, onze Wieger heeft nog ruim een half uur mogen leven. Maar nu is het zo stil in mij. zo onvoorstelbaar leeg.
En dan te denken aan al die komende weken die nog moeten komen, en de uitgerekende datum niet te vergeten. Wat een moeilijke dagen staan ons nog te wachten. En verdrietig. En dan moet je de draad weer op pakken, maar je hele doel is weg. En doelloos zit ik aan de keukentafel, zo verdrietig. Niet te bevatten. En dan moet het nog twee weken worden dat alles gebeurd is, en aan de andere kant voelt het als al veel langer.

Hopelijk zijn bij jou de scherpe kantjes er al een beetje af, en wordt het iets dragelijker.
De anoniem wens ik ook heel veel sterkte toe.

o, ja, Annet, het was ook ons vierde kindje. O,zo welkom, we waren er zo ontzettend blij mee. Ik had me al zo moeten verdedigen dat we er nog één bij kregen, en nu zijn we hem alweer kwijt.

Sterkte verder, jij je man en jullie verdere kinderen, veel kracht toegewenst,
lieve groet,
Fieke

Terug
Bovenaan