Uitgerekende datum bij echo kan niet kloppen

<p>hoi allemaal,</p><p>vandaag heb ik mijn eerste termijnecho gehad(onlangs al mijn 3e echo, maar dat is een ander verhaal).  Gekeken naar mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie, zou ik op dit moment 10+2 weken zwanger zijn. Maar vandaag bij de verloskundige werd gezegd dat ik al 11+1 weken zwanger ben. Aangezien ik voor de bevruchting zonder mijn partner op vakantie was en het dus onmogelijk is dat ik al langer zwanger ben, vind ik dit heel raar en vraag ik mij af of mensen dit vaker hebben meegemaakt. Ik heb wel veel gelezen dat mensen korter zwanger waren, dan dat ze dachten. Maar voor zover ik weet heb je toch echt seks nodig voor een bevruchting haha. </p><p> </p><p>Ik heb een regelmatige cyclus en ik heb maanden bijgehouden wanneer ik ongesteld was en wanneer mijn vruchtbare dagen zouden zijn. Dus ik kan er gewoon met mijn pet niet bij. Ervaringen? </p>

Volgens mij kijken ze naar de grootte van het embryo tijdens de echo en daaruit komt het aantal weken dat je zwanger bent.  Ik had mijn eerste echo met 7 weken en doordat het nog wat kleiner was kwamen ze dus op 6 weken. Doordat ik zwanger ben geworden via ivf was er bij mij verder geen discussie mogelijk zegmaar en is t op 7 weken gezet.
Misschien dat je kunt aangeven dat hun niet goed zitten?  

Vandaag ook een echo gehad. Er klopt een hartje in Mn buik, niet snel genoeg en het vruchtje is te klein. 2 mogelijkheden -Of verkeerde inschatting 6wk ipv 8 of het is aan het afsterven:( Volgende week opnieuw een echo en maar hopen open verkeerde inschatting. 

Ja, klopt. Volgens de grootte van het kindje ben ik 11+1 weken zwanger. Dus ik zei tegen de verloskundige dat het kindje waarschijnlijk dan gewoon wat groter is, omdat het niet kan kloppen dat ik 6 dagen eerder ben bevrucht. Maar ze zei alleen: dit geeft de echo aan. Een paar dagen verschil begrijp ik wel, maar het gaat nu over bijna een week. 

Vorige week had ik mijn termijnecho, ook de 3e en ik ben met deze echo ook 4/5 dagen vooruit gezet. Ook bij mij zou ik het tot op de dag moeten kunnen terugrekenen maar klopt nu ook niet. Terwijl het 1000% op die ene dag is geweest.
Ik ben wat gaan informeren en wat blijkt, in principe groeien alle kindjes tot week 14 hetzelfde, maar er zijn afwijkingen. Sommige groeien echt iets vlotter of zijn al wat grotere vruchtjes.
Ik zou je hier zeker niet druk om maken en eerder trots zijn dat je een zeer goed groeiend kindje in je buik hebt :) 

Vorige week had ik mijn termijnecho, ook de 3e en ik ben met deze echo ook 4/5 dagen vooruit gezet. Ook bij mij zou ik het tot op de dag moeten kunnen terugrekenen maar klopt nu ook niet. Terwijl het 1000% op die ene dag is geweest.
Ik ben wat gaan informeren en wat blijkt, in principe groeien alle kindjes tot week 14 hetzelfde, maar er zijn afwijkingen. Sommige groeien echt iets vlotter of zijn al wat grotere vruchtjes.
Ik zou je hier zeker niet druk om maken en eerder trots zijn dat je een zeer goed groeiend kindje in je buik hebt :) 

Bedankt Twinklingmom voor je reactie. Ja, ik ben ook super blij dat mijn kindje zo goed groeit. Maar het heeft vooral vraagtekens aan mijn partner gegeven, waar ik het meest van baalde. Aangezien ik zonder hem op vakantie was, zou ik dus daar zijn bevrucht volgens de berekening van de verloskundige. 

Ik ben ook 3 dagen vooruit gezet met mijn termijn echo  terwijl ik zeker weet wanneer ik mijn ei sprong heb gehad.
Maar ik heb zoiets het zal wel wat harder gegroeid  zijn

Terug
Bovenaan