<p>Goedemorgen,</p><p style="text-align: left;">Deze week hebben wij de termijnecho gehad bij wat wij dachten 12 weken en 2 dagen. Alles was goed en het was weer onbeschrijfelijk mooi om ons kindje te zien en het hartje te horen kloppen. Toen de verloskundige de termijn ging vaststellen, meette zij aanvankelijk 12 weken en 5 dagen en later 13 weken. Ze heeft de uitgerekende datum uiteindelijk vastgesteld op basis van de 13 weken. Nu is het praktisch onmogelijk dat ik al 13 weken zwanger ben, hooguit 12 weken en 3 dagen, aangezien er de 2 weken voor de vroegst mogelijke conceptiedatum geen actie is geweest vanwege bloedingen . Dus, wij staan een beetje voor een raadsel. De verloskundige kon het zelf ook niet verklaren omdat kindjes met deze termijn in eenzelfde tempo groeien. Ze gaf echter aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken en achterlopen in de groei zorgelijker is dan vooruit lopen. Toch laat het me niet helemaal los dat de uitgerekende datum nu niet klopt. Ik wil het liefst zoveel mogelijk tijd met mijn kindje na de geboorte maar dit heeft natuurlijk wel gevolgen voor het aanvragen van het verlof. Ook al scheelt het maar een aantal dagen.. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik twijfel of ik hier toch nog achteraan moet of het gewoon maar moet loslaten...</p><p> </p>