uitgerekende datum?

Hoi,
Een vraagje,
Ik had zelf aan de hand van de eerste dag van mijn laatste menstruatie en een regelmatige cyclus mijn uitgerekende datum bepaald. De verloskundige kwam op dezelfde datum namelijk 12 juni.
Nu vorige week bij de echo bleek dat ik een week verder was.  Dus word de datum 6 juni.
Nu zegt de vlk nee we houden jou datum aan 12 juni. Maar ja waar doe je dan een termijnbepaling voor?
Wie heeft dit ook meegmaakt en wat is nu de betrouwbaarste datum?
Gr Anita

Hoi,

De termijnecho is bepalend. En als je van 12 juni uitgaat en je loopt 2 weken overtijd, dan loop je dus eigenlijk al 3 weken overtijd en dat is niet goed.
Daarbij laten sommige gynaecologen (als je eenmaal 2 weken overtijd bent) je nog door laten lopen als alles goed gaat, tot 3 weken. Dan ben je dus 4 weken overtijd.
Ik ken een verhaal waarbij het niet goed is gegaan (gehandicapt kindje en een overleden kindje. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar sta er ajb op dat ze 6 juni aan houdt en ga anders naar een andere vk om nog een termijnecho te doen.

groetjes Mariska

ook ik zeg laat je op die 6e juni houden.
ik had dit ook volgens een pretecho en de 20weken echo vrouwen was ik ook 2weken langer als de verloskundige zeide,maar hun wilde hier niet na luisteren en deden er verder niks aan volgens hun was ik gewoon 01.03.2008 uitgeteld en konden ze het niet meer veranderen.....

nou uiteindelijk begon 01.03.2008 de bevalling en 03.03.2008 hebben ze der eindelijk gehaald met een spoedkeizersnee en kreeg een reuze baby van 54cm en 4395gram
toen zeiden ze oh dat was je waarschijnlijk toch eerder pfff

laat je niet gek maken

liefs

hoi,

bij mijn zoontje was het ook zo dat de mijn datum later was dan de termijn echo, ze hebben de datum aan gehouden ipv de echo.
voor mij maakte het niet zoveel uit, ben met 39 wk ingeleid.

maar nu ben ik van de 2de zwanger.. hadden we berekend dat ik rond 1 mei uit geteld zou zijn, maar de echo gaf 28 april aan.
ik haar uit gelegt dat het bij Mart ook zo was destijds, en ze heeft bij mij de datum wel verandert naar 28 april.

normaal veranderen ze de datum als er meer dan een week tussen zit, heeft mijn vk verteld.
ik zou het nogmaals met je vk overleggen.

groetjes Simone

mv Mart en 18wk zw

hi Anita,

Ik zou dat ook raar vinden maar ik weet dat ze die datum pas anapassen als het meer dan 1 week scheelt met de eerder vastgestelde datum. Ik zou zeggen: hou 6 juni lekker in je achterhoofd en wie weet!

Groetjes Janneke

De termijnecho is de betrouwbaarste. Maar ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook enorme strijd geleverd met de vk om de datum aangepast te krijgen. Ik wist wanneer ik ovuleerde en ongeveer zwanger was (ik had al klachten nl). Mijn berekening was 1 mei en die van de vk   18 mei. Nogal een verschil dus.

Lotte is uiteindelijk op 2 mei geboren, helemaal spontaan en in goede gezondheid. Mijn eigen gevoel was dus toch goed. Ik ben blij dat ik niet heb moeten zeuren dat  ik 'over tijd'  was.
Ik heb mijn termijnecho 11 december. Het kan niet meer dan een week verschillen met mijn menstruatie, dus ik maak me er deze keer geen zorgen om.

Groetjes, Marisa

Hey,

Ik heb hier ook een vraagje over... Mijn uitgerekende datum was 22 mei (volgens mijn cyclus) en nu verschoven naar 16 mei (op basis van de termijnecho). Maar dat zou dan willen zeggen dat de bevruchting heeft plaatsgevonden 8 dagen na de start van mijn laatste menstruatie... Kan je zo vroeg al een eisprong hebben dan??? (ik heb een heel regelmatige cyclus, mooi uit de boekjes, 28 dagen en ik voel mijn eisprong ook nooit, dus ik kan het zelf niet beoordelen).
Ben het vergeten vragen aan de VK, haar zie ik dinsdag, dus dan zal ik het es aankaarten, maar misschien dat jullie ideeën hebben?

Zelf ben ik trouwens in het algemeen geneigd om de termijnecho te volgen, de gynaecoloog die die uitvoerde heeft me uitgelegd dat ze als het vruchtje nog klein is echt tot op de dag de leeftijd kunnen bepalen...

groetjes
Indra

Terug
Bovenaan