Uitgerekent September 2012

Hallo dames,

Allereerst wil ik alle zwangere damens van harte feliciteren!

Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen aan de titel ben ik op dit moment 5 1/2 week zwanger en uit gerekend eind September. Het is onse eerst zwangerschap en zijn super bij en vinden het super spannend.

Toch vindt ik het wel lastig dat ik naast me partner nog met niemand anders deel. We hebben afgesproken te wachten met vertellen aan onze familie en vrienden zodra we 3 maanden zijn.

Alleen kan ik sinds vorige week aan niets anders meer denken! Ik zie overal zwangere dames en kleine babys en smelt bij alle leuke verhalen die je van mensen leest.
( Zou het door de hormonen komen )
En toen mijn moeder gister belde wilde ik niets liever dan het vertellen! maar kon me maar net bedwingen.

Over 2 weken hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige, en kan niet wachten tot de eerste echo.
Toch vind ik het ook wel eng als ik lees wat er allemaal mis kan gaan.

Graag zou ik in contact komen met dames die momenteel het zelfde mee maken om ervaringen te delen!
Dus heb jij net als ik de behoefte om je hart af en toe even te luchten, maar wil je het voor de omgeving nog even geheim houden. Ik ben graag een luisterend oor!

Groetjes Kimberley.

 
Hoi Kimberley,

Alle eerste van harte gefelicteerd met je zwangerschap.

Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om niets tegen andere te zeggen.
Wij hebben er zelf voor gekozen om het wel te zeggen. Dit omdat ik hiervoor 2 miskramen en de mensen ook wel wisten dat we graag een kleine zouden willen.

Op dit moment ben ik 8 weken en 5 dagen, De meeste mensen weten het dan nu ook al.

Maar het is een keus die jezelf maak, of je het wel of niet verteld.
Natuurlijk kan het mis gaan, maar dat kan aan het begin, aan het eind.

Groetjes Ramona
 
Hee Hallo!

Eerst van harte gefeliciteerd! Spannend he??
Ik ben op dit moment 9wk en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje... Ben zoals het dus nu lijkt 30 augustus uitgerekend

Het was niet gepland, was nog gewoon aan de pil dus voor ons was het eerst wel ff schrikken toen beide testen positief waren! M'n vriend was sneller over de schrik heen als ik.. Haha

We hebben het bijna meteen aan onze ouders verteld, vooral omdat m'n vriend er niet meer mee wilde wachten, ik had liever nog wel ff willen wachten tot we de 12 weken voorbij waren, maar vind het ook wel heel geweldig om te zien hoe hij nu al is!

Helaas heb ik al weken last van de ochtend misselijkheid, en ook m'n hormonen vliegen alle kanten op, waardoor ik soms nog steeds m'n twijfels heb, of dit wel is wat ik wil, m'n vriend en ik waren er allebei wel heel duidelijk over dat we geen kinderwens hadden, en nu komt het toch! Vind het ook heel erg lastig om dit met anderen te delen, omdat degene die het weten zo enthousiast zijn!

Toen we vorige week de eerste echo kregen, omdat we nog niet zeker wisten hoe lang ik nu precies zwanger was, en we het hartje hoorden kloppen, en echt een mini mensje in me buik zat, werd ik er wel helemaal happy van, en de hele dag liep ik op een roze wolk!

Maar toch, weet ik niet of ik wel een goede moeder zal zijn... Twijfels twijfels en nog eens twijfels.. Voor m'n vriend is er geen enkele twijfel meer.. maar ik??

Sorry voor m'n lange verhaal, maar ben blij dat ik het eindelijk eens heb opgeschreven.. ;)

Groetjes Domeniek
 
hoi kimberley,
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik ben zelf uitgerekend op 1 oktober schelen elkaar dus niet veel.
mijn man en ik hadden ook afgesproken nog even te wachten om de zwangerschap kenbaar te maken,echter zodra ik mijn moeder aan de telefoon had floepte het er gewoon uit.
natuurlijk kiezen veel mensen ervoor het geheim te houden,de risico's zijn groot.
mijn man en ik waren echter twee jaar bezig,dus de blijdschap was niet te onderdrukken.
de angst nu alleen is als er iets mis gaat,hoe vertel je het dan aan iedereen?

liefs sofia
 
Dag Kimberley,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik ben nu zon 6weken zwanger en ben eind september uitgerekend.
Ik herken het verhaal, wel vertellen niet vertellen, ik weet nu sins 2weken dat ik in verwachting ben, de bedoeling was dat we ook zouden wachten tot 12weken omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad.
Maar goed, wij konden ons niet er aan houden, mensen wisten dat wij als heel graag een kindje wouden dus iedere maand kreeg ik ook al de vraag en al zwanger?? Nu weten mijn naaste familie het en zijn super blij!! Morgen krijg ik mijn aller eerste echo!! Ben super benieuwd wat ik morgen aantref hihihi....ik voel me tot nu toe goed niet misselijk, enkel last van mijn darmen waardoor mijn buik flink opzet maar liever dat dan last van mij maag!!

Ik hoop dat de damens die ook zwanger zijn zich ook goed voelen en dat de komende maanden zo mag blijven!! groetjes Esmee
 
Hallo Dames,

Als eerst van harte gefeliciteerd!

Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gehad van de dokter en die was ook positief.

Ik vind het allemaal ook erg spannend! Ik ben morgen zes weken en kan niet wachten tot de 3 maanden voorbij zijn! Ik had namelijk afgelopen januari moeten bevallen van ons eerste kindje, maar helaas is dat toen mis gegaan. Wij vinden het nu dan ook extra eng.

Wat ik bij mijn eerste zwangerschap wel heb gemerkt is dat ik het prettig vind dat mensen het weten, zo kunnen ze blij voor je zijn maar je ook steunen wanneer het niet goed is. Ik heb veel steun gehad. Wat wij nu bij deze zwangerschap hebben besloten is dat we het alleen mensen vertellen die dicht bij ons staan. Zoals onze ouders en broers. De rest willen we het dan na de 3 maanden vertellen. Wij vinden het heel moeilijk om het voor ons te houden, maar zijn wel voorzichtiger.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap.

Liefs.
 
Gefeliciteerd!

Ja ik ken het, bij mijn eerste gelijk verteld... De tweede ging met veel moeite en kwam ook niet zo goed aan.. (is later wel goed gekomen) omdat ik toen pas na 11 weken vertelde

En nu ben ik 4 weken zwanger, mijn ud is 14 okt.

Liefs
 
Terug
Bovenaan