uitgetelt op 29 februari 2008?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

stelling: hoe zouden jullie het vinden als je op 29 februari 2008 bent uitgetelt (en dan ook zou bevallen)?

het lijkt me voor het kind niet echt leuk om jarig te zijn op een dag die maar 1 keer in de vier jaar voorkomt!

Ja het is misschien iets minder leuk, maar een verjaardag kan je altijd vieren!!

Wij hebben zo iets, we kijken niet naar de maanden, als de datum ooit een beetje ongelukkig uit zou komen zegen we gewoon tegen ons kindje, papa en mama wilde jouw zo graag dat elke Maand of dag goed is.............

Maarja zo heeft iedereen natuurljk zijn eigen idee erover...

groetjes

Maar dat 'risico', om het zo maar even te noemen, op 29 feb 08 te bevallen is wel heeel klein denk ik!
Je kunt het ook proberen positief te brengen aan je kind, want welk vriendje of vriendinnetje heeft dat nou! Dat is iets heel speciaals.

Groetjes,
Lien.

Hoi,

ja ik zou het zelf heel speciaal vinden, want er zijn natuurlijk helemaal niet veel mensen op deze dag geboren.

groetjes Wendy

Zoals we allemaal weten is een zwangerschap niet te plannen, dus ook je bevalling niet. Ik zou dolgelukkig zijn welke dag mn kindje ook geboren zou worden!
Ik ben zelf geboren op 25 december en dat is nu ook weer niet bepaald een leuke dag, zeker als kind niet, maar ook daar hebben mn ouders iets speciaals van weten te maken.

Groetjes Anoek

Hoi

Mijn neefje van 3 is geboren op 29 februari. Mijn broer en mijn schoonzusje vinden het helemaal niet erg en vieren zijn verjaardag op 1 maart. En is het schikeljaar dan vieren ze het op 29 februari. Geen probleem toch. Je blijft immers dan jong haha.

Groet Sharine

Hoi!

Misschien erg kort door de bocht, maar ik zeg het dan toch maar....
Mij interesseert het werkelijk geen bal meer, wanner ik uitgeteld zou zijn of wanneer ik zou bevallen. In het begin had ik ook zoiets van: niet in de maand december (al zoveel feestdagen) liever in de lente/najaar (winter is koud voor kinderfeestjes en zomer dan is iedereen op vakantie). Geen schrikkeldag en zo zijn er honderdduizend redenen te verzinnen wanneer het "beter" uitkomt.

En nu? Kom maar kleintje!!!!! Als je eenmaal zo lang bezig bent is iedere dag welkom als die dag maar komt.

Trouwens ik was bij mijn eerste een dag na mijn verjaardag uitgerekend. Ik hoopte dat hij niet op mijn verjaardag kwam. Hoe verder in mijn zwangerschap hoe minder het me uitmaakte. En? om 23.45 uur braken mijn vliezen op mijn verjaardag en de volgende dag kwam ons mannetje op zijn uitgerekende datum!

Al met al: plannen kun je het toch niet, we hopen maar dat iedereen snel een gezond kindje krijgt!

Dikke knuffel en iedereen veel succes!

liefs,

Ginger

Leuke vraag inderdaad. Wij gaan deze maand voor het eggie, dus de kans dat het in februari 2008 komt is klein, maar toch...
Maar inderdaad, het maakt geen bal uit wanneer je kindje komt. Onze oudste is eind februari geboren (niet in een schrikkeljaar), en in februari en maart hebben wij heel veel verjaardagen in de familie. Het was dus elke verjaardag weer spannend of ik zou bevallen. Onze dochter had een eigen willetje en is dus precies tussen alle verjaardagen in geboren.
Onze jongste was 2 dagen voor de verjaardag van mijn man uitgerekend, en op de verjaardag van mijn tante. Bovendien trouwde mijn vriendin een week na de uitgerekende datum. Ook deze dame hield keurig rekening met onze wensen (?!?) en kwam 6 dagen na papa's verjaardag (en 2 dagen na de bruiloft).

Terug
Bovenaan