uitkoken flessen/spenen/kolfspullen

He hallo, hoe vaak koken jullie de flessen/spennen en kolfspullen uit (of in de sterilisator)? En tot wanneer moet dat? Ik heb wel eens gehoord dat de vaatwasser het bij een bepaalde leeftijd ook goed genoeg reinigt.
Ik heb tot 6 weken iedere dag gedaan, en nu (11 weken) doe ik het om de dag uitkoken.
Vertel wat doen jullie . . . .

Liefs Phira

hoi,

ik gebruik de spullen maar 2 dagen per week (op de dagen dat ik werk) en die dagen kook ik het uit. Dan zet ik het weg onder een schone theedoek tot de volgende werkdag.
succes!

Hoi Phira,
Ik heb me laten vertellen door een lactatiekundige dat je dat niet steeds hoeft te doen omdat jij in je bv de antistoffen tegen de bacterien en zo in huis hebt dus idd de vaatwasser is voldoende, de flesjes was ik trouwens met de hand af want die vetlaag gaat er niet af in de vaatwasser (hihiihi). Als ik ze er vies uit vind zien dan kook ik mijn kolf en Jasmijn d'r spenen even uit...
Knuf,
Mar (mama van Jasmijn van 6 maanden)

Hoi, mogen de spenen eigenlijk ook in de vaatwasser? Of kunnen die daar niet tegen? Ik gooi de flessen en doppen er wel altijd in   maar de spenen niet, vraag me net af waarom niet eigenlijk...

. . . . waarschijnlijk voor als je macaroni hebt gegeten dat dan je spenen niet oranje worden . . . (gokje)

Nou ik heb het vandaag allemaal lekker in de vaatwasser gezet! Dat scheelt tijd zeg! Ik heb niet zo'n hele grote pan, dus ik moest 3 porties van 10 minuten koken. pfff. En nu,   hopla, schoon!
Bedankt allemaal voor de reacties!
Liefs Phira

Hoi Phira,

Ik kook de kolfspullen en flesjes 1x per week uit. Ik gebruik ze 2,5 dag in de week. Ik kook ze trouwens maar 5 minuten en de spenen zelfs maar 2 minuten mee. 't Is inderdaad wel een gedoetje hoor, dat uitkoken.

Succes er mee,

Groetjes,
Sally

Hallo,
na al het gekletter met pannen heb ik het volgende bedacht:
alles lekker in een sopje en goed afspoelen, dan in een bakje met water in de magnetron, stoomdeksel erop en 5 minuten op de hoogste stand. Volgens mij werken al die sterilisator apparaten net zo. Scheelt weer een hoop geld. Niet alles hoeft onder water te staan trouwens, stoom is ook 100 graden. Vandaar het deksel.
gr joeki

Terug
Bovenaan