uitkoken flessen/spenen/kolfspullen

He hallo, hoe vaak koken jullie de flessen/spennen en kolfspullen uit (of in de sterilisator)? En tot wanneer moet dat? Ik heb wel eens gehoord dat de vaatwasser het bij een bepaalde leeftijd ook goed genoeg reinigt.
Ik heb tot 6 weken iedere dag gedaan, en nu (11 weken) doe ik het om de dag uitkoken.
Vertel wat doen jullie . . . .

Liefs Phira

hoi Phira,
Je hoeft ze echt niet meer om de dag uit te koken hoor. Ik doe nu de flessen enz. in de vaatwasser en ik kook alles 1 keer in de week uit. Marten is nu 10 weken. Kan makkelijk.

Groetjes, Misja, mama van Thimen (3 Jaar) en Marten ( 10 weken)

Hoi,
Kunnen de spenen dan ook gewoon in vaatwasser?
Ik heb het nog nooit gedaan,mijn meisje is morgen 16 wkn en doe om de dag de flessen sterileseren in magnetron.Ik heb b-free flessen.
Groetjes Gaby

hoi hoi,

Ja hoor! Ik doe ook de spenen gewoon in de vaatwasser.Ze slijten iets sneller, maar goed. De vaatwasser wordt ook lekker heet, dus geen probleem. Ze komen wel dof uit de vaatwasser de spenen!!
Ik heb een speciaal mandje gekregen van mijn schoonzus jaren geleden om de flessen en spenen en doppen in te doen. Volgens mij kun je dit kopen bij de betere drogist of anders vast wel bij prenatal ofzo. Is speciaal voor de vaatwasser ontwikkeld, zodat alles mooi bij elkaar blijft en niet aan de wandel gaat in je machine!

Groetjes,Misja

Nou ik heb het vandaag allemaal lekker in de vaatwasser gezet! Dat scheelt tijd zeg! Ik heb niet zo'n hele grote pan, dus ik moest 3 porties van 10 minuten koken. pfff. En nu,   hopla, schoon!
Bedankt allemaal voor de reacties!
Liefs Phira

Terug
Bovenaan