uitkoken van flessen/spenen

hoi allemaal,

kan iemand mij vertellen tot hoelang je de flessen/spenen moet uitkoken van je
kindje(s)?dat vraag ik me af,momenteel doe ik het om de dag ongeveer.
wanneer kun je daar dus mee stoppen?of is dat als je kindje gewoon helemaal geen fles meer heeft,maar uit bekers drinkt?
alvast bedankt,

groetjes Corien

Hoi Corien,

Wij zijn er mee gestopt toen ons zoontje 6 maanden was. Eigenlijk van
de ene dag op de andere, hoewel geloof ik officieel wordt geadviseerd
eens in de week nog uit te koken. Ik let er wel op dat ik de flesjes
regelmatig goed afwas, met de hand of in de afwasmachine.

Groetjes

Hoi Corien,

Ik ben ook ongeveer met 6 maanden gestopt, spoel gewoon de speen na gebruik af met heet water en de fles ook. ( en die gaat regelmatig mee in de vaatwasser) > Ik denk dat als je te steriel blijft doen, dat je kindje nooit antistoffen ontwikkelt en sneller ziek wordt. Ben dus wel schoon, maar overdrijf het niet. (Ze is gelukkig nog nooit ziek of verkouden geweest)
Succes,
Groetjes Daphne

Hoi hoi

Mijn zoon is 9,5 maand oud en ik kook zijn flessen 1 keer per week nog uit. Ik merk dat ik de speen niet goed schoon krijg als ik het zelf doe.
En 1 keer per week is prima te doen en dan weet je wel zeker dat het dan ook goed schoon is.

Groetjes Ria

Hallo,

Ik heb hier ook weer een vraagje op..Als jullie 1x in de week de flessen uitkoken,waar en hoe bewaren jullie die fles dan na de voeding?
Ik kook nu de fles elke dag uit,s'avonds en overdag na n voesing spoel ik m goed af en zet m dan in de koelkast..Hoe doen jullie dit?

Groetjes Kim,

quote: mamakimmie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-11-2006 20:16:15'));

Hallo,

Ik heb hier ook weer een vraagje op..Als jullie 1x in de week de flessen uitkoken,waar en hoe bewaren jullie die fles dan na de voeding?
Ik kook nu de fles elke dag uit,s'avonds en overdag na n voesing spoel ik m goed af en zet m dan in de koelkast..Hoe doen jullie dit?

Groetjes Kim,

hoi hoi,

ik bewaar de flessen ook in de koelkast na gebruik en omspoelen/uitkoken.

groetjes Corien

Terug
Bovenaan