uitkomsten onderzoeken niet heel slecht: en dan??????

Hallo dames,
Vanaf januari zit ik in de MMM.   De onderzoeken zijn bijna afgerond, alleen moet mijn vriend nog een keer zaad inleveren. Het zaad was net iets minder dan het hoort te zijn en dus niet helemaal slecht. Verder was alles goed.

Weet iemand wat het beleid is, wanneer alles goed is, maar het zaad een klein beetje slecht is,  (maar dit is waarschijnlijk te verwaarlozen).

Worden we dan gewoon weer naar huis gestuurd??
Of komen we misschien dan toch nog in aanmerking voor iui????

Bedankt voor de reacties,
liefs Marieke

Hoi Marieke,

Mijn vriend en ik zitten in het zelfde schuitje. Volgens mij  zijn er in elk ziekenhuis weer andere regels. In het LUMC is het zo dat je het 3 jaar  zelf moet proberen als er niets aan  de hand is  voordat ze aan IUI beginnen. Wij zijn al ruim 3 jaar bezig en wij krijgen vrijdag de eerste IUI.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Succes!!!

Lfs, Kippie.

Hoi Marieke, ook mijn man en ik zitten in hetzelfde schuitje als jullie. Het zaad van mijn man is niet optimaal, ook niet slecht hoor, maar het kan in ieder geval een reden zijn waarom wij niet zwanger kunnen worden.

Zoals Kippie al schreef: ieder ziekenhuis heeft zijn eigen "regels". Wij zijn nl. pas in december jl. voor het eerst op bezoek geweest bij de gyneacoloog en afgelopen vrijdag hebben wij onze eerste IUI behandeling gehad, dus het kan ook heel snel gaan zie je wel.

IUI wordt onder andere toegepast wanneer het zaad van de man niet van super kwaliteit is, dus ook voor jullie kan dat in aanmerking komen. Ik ben natuurlijk geen dokter........

Succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes, Pleun

Hoi hoi

Ook wij zitten in hetzelfde schuitje.
In november en december hebben we allerlei onderzoeken gehad en daar kwam dus uit dat het zaad van mijn vriend niet super is. We zijn nu dan ook weer voor een jaar naar huis gestuurd omdat ze met een of ander computer systeem berekent hebben dat we 51 % kans hebben om zwanger te worden komend jaar. Nu nog steeds niet zwanger en ik verwacht in november weer terug naar het ziekenhuis.
Succes met alles!!

xxx Tamara

Wat een verhalen allemaal!
Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk zijn we dan nu echt snel zwanger!!!!

Kippie: veel succes vrijdag!!!
En Pleun, dat is dan lekker snel gegaan. Hopelijk was deze eerste iui succesvol, duimen! Wanneer is je nod?
Tamara: balen dat je nu weer naar huis bent gestuurd en moet wachten tot eind dit jaar.

Marieke

Terug
Bovenaan