Hoihoi
Als ik dit zo lees eet Noah ook min of meer volgens de rapley methode, maar dat was zeker geen bewuste keuze.
We hebben best lopen worstelen met zijn bijvoeding vanaf een maand of 4/5, omdat hij nauwelijks tot niet van een lepel wilde eten. Ik heb echt van alles geprobeerd; potjes in alle soorten, maten en merken (maar daar moest hij al helemáál niets van hebben) maar ook zelf apart voor hem koken met of zonder kruiden, sausjes enz. Ik werd er op een gegeven moment echt een beetje gestoord van, want hij weigerde echt maar een hap te nemen. Voor elke maaltijd liep ik alweer met een knoop in m'n maag hoe we hem wat eten naar binnen moesten krijgen....
Tot de dag dat ik een keer een beetje te laat op de creche was en ze al bezig waren met de fruithap. De leidster zei dat Noah meteen aan kon schuiven dus ik zette hem in de kinderstoel en zij legt stukjes banaan voor hem neer. En tot mijn grote verbazing loopt ze vervolgens gewoon weer weg en begint Noah zelf zijn banaan in z'n mond te stoppen! Wat een openbaring was dat zeg...
Vanaf die dag leggen wij dus ook gewoon al zijn eten voor hem neer en gaan we zelf ook lekker eten. En hij eet nu (al vanaf de dag dat hij het zelf mag doen) ook echt ALLES. Werkelijk alles, we zitten ons er dagelijks over te verbazen, maar er is echt niets wat hij niet meer wil. Vlees, vis, groenten, fruit, brood, kaas, aardappels, of aardappelkroketjes of rostirondjes,pasta of ei het maakt allemaal niets uit. Hij wilde dus gewoon niet door ons gevoerd worden, dat was blijkbaar de sleutel. (past ook helemaal bij zijn karakter; klein eigenwijs manneke dat het is, hihi)
Het eten is voor ons nu echt een geniet-momentje geworden, omdat we gewoon met elkaar aan tafel kunnen zitten en Noah net zo hard met ons mee zit te smikkelen.
Omdat hij nog maar 1,5 tand heeft moeten we het eten nog wel een beetje voor hem in stukken snijden omdat hij nog niet kan bijten (alhoewel hij wel een dappere poging doet), maar afgezien van dat mogen wij echt absoluut niet klagen met hoe de maaltijden nu verlopen!
Groetjes, 10e