Uitleg onderzoek zwangeren en bewegen (vervolg)

Hallo.

Uit een aantal reacties is gebleken dat ik mezelf en het onderzoek even nader moet introduceren.

Momenteel doe ik met twee studie genoten onderzoek naar het gedrag van zwangere vrouwen ten aanzien van bewegen. Het doel van dit onderzoek is om een beweegprogramma te schrijven om gezondheidsbevordering te bewerkstelligen bij vrouwen tijdens de zwangerschap en de 1e periode na de bevalling.

Als laatste wil ik van jullie vragen als jullie een korte vragenlijst voor mij zouden invullen door op onderstaande link te klikken.(Werkt de link niet kopieer dan onderstaand in de adres balk)
(Invullen neemt maar een paar minuutjes in beslag)

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=F2hj4Z9rmzcO5ESxvY29sQ_3d_3d

Hallo,

Dat bewegen belangrijk is lijkt me algemeen bekend, ook in de zwangerschap.

Wat ik zelf moeilijk vond is dat ik paardrijd en tja, als je dan eenmaal zwanger bent en bang wordt om te vallen is dat niet zo handig meer. Dan is het lastig om met iets nieuws te beginnen. Zeker als je dat dan alleen moet doen. Het bewegen speciaal voor zwangeren begint meestal pas later.

Ook is het zo dat de meeste vrouwen in het eerste trimester misselijk en moe zijn, ga er dan maar eens aan staan om nog te gaan sporten met je maag in je keel en dat je het liefst op de bank ligt en vroeg naar bed gaat.

Wat mij betreft zou er wel een zwangerschapsbewegingsmogelijkheid mogen zijn vanaf het eerste trimester, kun je ook lekker je kwaaltjes delen (daar houden vrouwen van zoals je hier op het forum kunt lezen)

En wat betreft het bewegen na de zwangerschap. het idee van de wandelingen ed. met kinderwagen spreken mij erg aan, maar ja, om daarvoor nou een uur te rijden, want die worden natuurlijk niet overal georganiseerd.

Groeten

en dingen als wandelen met een groepje... is leuk als het je eerste is... maar hoe doe je dat als je al 1 (of meerdere) kids hebt?!
Dan is dat bijna niet te regelen.
Zijn ze nog klein zouden ze mee moeten en zijn ze groter zit je met schooltijden etc.

Terug
Bovenaan