Uitprobeer fase?

Hey hoi,

Hoe zit het met jullie kindjes? 'Ik ben 2 en zeg nee' is hier wel iets eerder begonnen!
Nu is het ook wel zo dat Jordy sinds 10 weken een zusje heeft en ik vind dat hij daarna heel erg veranderd is. Ik vind hem ineens heel groot en vooral wijs geworden. Misschien omdat ik nu vaker iets van hem vraag, kleine taakjes laat doen omdat ik dan met Demi bezig ben. Ik laat hem dan wat weg leggen of juist iets pakken om hem ook bezig te houden.

Over het algemeen is hij heel makkelijk, MAAR als meneer moe wordt of zin zin niet krijg kan hij echt veranderen in een klein duiveltje.Hij begint dan te gooien met spullen, te slaan, of bijten en knijpen. Nu maak ik daar wel gelijk een einde aan. Een waarschuwing en de volgende keer is het de gang. Werkt wel heel goed bij hem. Geeft daarna al gelijk een kus en een knuffel.
Hij is echt aan het uitproberen hoe ver dat tie kan gaan, zelfs het verschil tussen pap en mam !?! wordt op de proef gesteld.

Hoe zit dat met jullie schatjes? Proberen ze ook zoveel uit?

Groetjes Wen

Hier ook een schatje met pit!! Leah schudt al lang 'nee'. Of gaat lekker gillen als ze iets wil of wil hebben. Gelukkig is ze redelijk snel afgeleid. Ik probeer vooral niet te focussen op het negatieve gedrag, maar snel af te leiden. Meestal gaat dat goed. Succes met de kleine dondersteen!!!

Hoi,

Hier nog zo'n lekker pittig mannetje dat met 15 maanden al in die periode zat. Zucht............. Volgens de kinderarts zat Yordi al vervroegd in de peuterpubertijd zoals ze dat noemen.
Vond dat in het begin erg moeilijk en we hebebn toen ook hulp gehad van een orthopedagoog, omdat ik het allemaal niet meer zag zitten. Zij heeft ons toen heel goed geholpen.
Nu is hij gelukkig weer een stukje rustiger geworden, want het was eerst veeel erger. Heeft nog wel vaak z'n buien, maar indd geen aandacht aan dat negatieve geven en bij positief gedrag veel complimentjes geven. De gang hoeven wij gelukkig ook bijna niet meer te gebruiken. Maar als het soms weer te ver gaat, dan gaat Yordi ook weer even op de gang en daarna is het een knuffel en een kus en het is weer over. Ben benieuwd hoe het straks bij ons zal gaan als de 2e er in maart is.

Liefs marielle

hier is er nog 1.
als er iets van mama niet mag gaat hij naar papa toe.
daar mag hij iets meer van.

gaat tot nu toe wel erg goed moet ik zeggen.
hij luistert wel goed als we ergens zijn en thuis ook wel hoor maar af en toe gaat hij wel even in de hoek om tot zichzelf te komen.

dan is het ook weer goed en speelt hij weer lekker mee.

groetjes lenie

Hallo,

Hier ook zo'n pittig dametje. Als ze haar zin niet krijgt gooit ze zich gewoon op de grond, begint met dingen te gooien of keihard te gillen. Wat hier het beste werkt is gewoon negeren, maar wel consequent blijven. Nee is nee en blijft ook nee.
Ze probeert pap en mam nog niet echt tegen elkaar uit. Maar het geluk is dat we van elkaar heel goed weten wat de ander wel en niet goed vindt. Dus daar heeft ze dan pech mee.
Maar voor de rest is het ook een hele lieve meid, die graag komt knuffelen. Ze helpt ook heel graag mee met dingen.
Dat uitproberen hoort er gewoon bij. Ze moeten toch weten waar de grenzen liggen.

Succes!!
Groetjes anne

Daniel zegt nog geen nee maar laat het wel heel duidelijk merken.
Hihi herkenbaar hoor irene; Daniel gaat hier ook even naar de ander om het wel voor elkaar te krijgen, zo gehaaid als ze klein zijn.

Steeds weer uitproberen is hier ook aan de orde maar het geeft een kind een veilig en geborgen gevoel dat de regels steeds hetzelfde blijven en mama bijvoorbeeld steeds nee tegen dezelfde dingen zegt.
Ook begrijpen kids op deze leeftijd niet dat als je er niet ben, de regel dan ook nog geld want de regel van mama gaat als het ware met mama mee naar de badkamer als ze daar is.
Heel veel info gehad via allerlei folder hier bij het cb bij het peuterburo.
Wel fijn,

Liefs Marina

Hoi hoi,

Hier nog een hoor. Bij Myrthe is alles nee of NEE. Als ze iets echt wil zegt ze jahaaaa dus ze weet wel duidelijk het verschil.
Ook wil ze alles zelluf doen en als het echt niet lukt mag ik helpen. Maar als ik eerder zeg mama helpen? Neeeee en ze draait zich om.
Ik probeer haar zoveel mogelijk te leren dat ook zij grenzen heeft waar men niet overheen (mag) gaan, dus vaak respecteren we haar NEE. Maar ja soms kan het niet haha.
Sterkte ermee

Liefs Irene

Terug
Bovenaan