uitproberen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ohhh even wat van me aftypen hoor!!!
Zijn jullie kids ook al zo bezig met uitproberen????
Yordi is nu bijna 14 maand en is  er momenteel echt mee bezig kijken tot hoe ver hij kan gaan en zijn grenzen aan het verkennen. Knetter wordt ik er soms van.
Vaak moet ik ( stiekem) er ook wel weer om lachen, maar soms.......
Consequent nee blijven zeggen doe ik al, maar werkt echt niet.
Hij begint gewoon steeds te lachen en maakt er een spelletje van.
Nu zet ik hem even in de gang als hij het echt te bont maakt en niet wil luisteren.
We hebben gemerkt dat dit wel al werkt bij hem.
Zal hij al vroeg gaan peuterpuberen???
Want hij kan ook echt heeeel erg driftig worden als hij iets niet mag.
Man o man, dan lijkt het huis wel te klein en het is net alsof de wereld vergaat zeg maar.
Als hij zo driftig wordt, dan negeer ik het gewoon, en dan gaat hij na zijn bui wel weer lief spelen of knuffelen enz. Ook als hij boos( driftig) is gaat hij ook al met speelgoed smijten.
Pffff vind dit soms best lastig en moeilijk en kan ook niet altijd mijn geduld bewaren.
En dan loop ik echt even bij hem weg.
Hopelijk zijn er al meer moeders met herkenning??

Liefs marielle

Misschien heeft hij dat van jou, wild katje??? hahaha, grapje hoor, maar je naam zegt genoeg...

Volgenmij hoort dat er nu gewoon bij en ik denk dat negeren het beste is of hem afleiden met iets anders.... Op de gang zetten is hij in mijn ogen nog te jong voor, deze leeftijd snapt niks van straffen. Hij weet het gewoon niet anders duidelijk te maken omdat hij nog niet kan praten. ik hoop dat het snel minder voor je wordt, veel succecs ermee!!
Groetjes Kim

Hoi,

Ik herken het wel een beetje hoor. Sinds kort gaat Myrthe boos huilend op de grond liggen als ik NEE zeg. (van de reclame)
Of als ik 2x nee heb gezegd en ze blijft aan de gang dan zet ik haar aan de andere kant van de kamer. Dan komt ze boos huilend achter me aan. Pas als ik zeg dat ze wel moet luisteren naar me komt ze een knuffel geven en is het weer goed.
Overigens gaat ze dan niet door met wat ze toen deed.
Dat uitproberen ken ik wel. Soms dodelijk vermoeiend omdat ze weet dat het niet mag.
Maar toch proberen door heeeeeel lief te lachen naar me, haar zin te krijgen.
Ik ben bang dat dit nog maar een voorfase is bij Myrthe.....

Heel veel sterkte

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan